تبریز- وزیر نفت گفت: قبل از برجام حداکثر یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کردیم،که از ابتدای امسال دو میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت تولید و صادر شد که این دستاورد برجام بود.

تولید نفت ایران به ۲.۹ میلیون بشکه رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، بیژن نامدار زنگنه ظهر روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: مردم آذربایجان، سخت کوش، دارای ذهن اقتصادی قوی و قدرتمند هستند و حضور تجار و صنعتگران آذری در کسب و کارهای صنایع نفتی خواسته ماست تا به حال هم دیر شده و باید به سرعت زمینه ورود تجار آذربایجان را فراهم کنیم و ظرف ماه آینده جلسه ای برگزار و تصمیمات مناسب در این جلسه اتخاذ شود.

وی ادامه داد: وزارت نفت مایل به ساخت و تولید قطعات پراکنده در کشور نیست و با تولید ۱۰ قلم کالای صنایع نفت و گاز در کشور، در دنیا به قدرت تبدیل شویم و می توان به این مهم در آذربایجان دست یافت.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: ما باید محصولات پتروشیمی در مصارف صنایع پایین دستی را به جای صادرات، به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

وی به افزایش ۵۰ درصدی تولید گاز اشاره کرد، ابراز داشت: برای تامین گاز صنایع کوچک، مشکلی نداریم و با برنامه‌ریزی، توسعه و افزایش ۵۰ درصدی تولید گاز می توانیم گاز صنایع و سایر بخش‌های کشور را بدون دغدغه تامین می‌کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: تا پایان سال میزان تولید گاز پارس جنوبی به تولید قطر می رسد که این امر یک خواسته ملی است.

زنگنه گفت: مصرف سالانه سوخت کشور در مقایسه با دیگر کشورها بالا است و با صرفه جویی می توانیم از آتش زدن این میراث گرانبها در کشور جلوگیری کنیم.

وزیر نفت با اشاره نتایج برجام عنوان کرد: قبل از برجام حداکثر یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کردیم،که از ابتدای امسال دو میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه نفت تولید و صادر شد که این دستاورد برجام بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.