مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به انعقاد قرارداد با دانشگاه شهید بهشتی برای تدوین آیین‌نامه‌ معماری راه گفت: معماری راه برای اولین بار در آزادراه تهران-شمال اجرا می‌شود.

آیین‌نامه‌ معماری راه تدوین می‌شود/ اجرای آزمایشی در آزادراه تهران-شمال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در نشست تبیین ضرورت توجه به معماری راه در طراحی و مدیریت بهره‌برداری راه‌های برون‌شهری ایران‌ اظهار داشت: امیدوارم راهکارهایی برای بهبود و ارتقا کیفیت ساخت راه‌ها ارائه شود و در قالب آیین‌نامه‌ای باشد که تحت دستورالعمل خاصی در جریان ساخت و توسعه راه‌ها و جاده‌ها موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه «راه همانند قصه هزار و یک شبی است که فقط قصه یک شب آن مربوط به ساخت می‌شود» تصریح کرد: اگرچه وظیفه ما به ساخت راه‌ها، سازه‌ها و ابنیه‌های فنی مربوط می‌شود، اما سایر دستگاه‌ها مانند سازمان محیط‌ زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در صورت داشتن ایده خاصی باید شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل را یاری کنند تا مردم به‌عنوان کاربران نهایی جاده‌ها از لذت و رضایت کافی در بخش منظر راه بهره‌مند شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولین اقدام شرکت ساخت و توسعه در این‌ حوزه گفت: وزیر راه و شهرسازی قبل از سال 93 در زمان افتتاح قطعه قم - گرمسار در آزادراه حرم تا حرم به‌طور رسمی و علنی شرکت ساخت و توسعه را موظف به توجه به منظر و معماری کرد که پس از برگزاری چند جلسه در این شرکت موضوع معماری راه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به قرارداد با دانشگاه شهید بهشتی برای تدوین آیین‌نامه‌ای در این‌باره اشاره کرد و گفت: در ادامه این روند، کارگروهی با مدیریت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و با حضور شرکت ساخت و توسعه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تشکیل شد.

وی افزود: همچنین در جریان جلساتی با جامعه مهندسان مشاور و پیمانکاران در شرکت ساخت و توسعه، مهم‌ترین مسأله مورد تأکید ما این بود که ساخت و طراحی جاده برای مهندسان کشور سهل و آسان است، اما باید معماری حاشیه و منظر راه به‌عنوان یک برنامه مجزا در دستور کار قرار گیرد.

خادمی بابیان اینکه معماری راه برای اولین بار در آزادراه تهران - شمال ‌اجرا می‌شود، گفت: امیدواریم پیرو آن معماری و منظر راه در سایر جاده‌ها به‌ویژه راه‌های مهم و اصلی کشور در حین و یا قبل از اجرا با همکاری دست‌اندرکاران پیش‌بینی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.