عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: دولت باید برای افزایش رونق اقتصادی و تولید جلوی واردات واگن از خارج را بگیرد.

دولت مانع واردات واگن‌های قطار شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور وزیر صنعت در استانداری مرکزی برگزار شد: مدیریت در بخش کارکردی و عملکردی صنعت باید به‌شکلی ای باشد که بخش سیاست از این حوزه جدا باشد و رونق تولید و اقتصادی به دغدغه اساسی و اصلی این بخش تبدیل شود.

وی افزود: سهامداران شرکت‌ها و مراکز بزرگ تولیدی وصنعتی خود را از این حوزه مهم کنار کشیده‌اند بنابراین نیاز است برای پیشرفت و افزایش تولید در این بخش از ظرفیت این بخش بهره‌برداری و استفاده لازم انجام شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تهیه 2هزار واگن شهری در برنامه ششم برای کشور تصویب شده و تعدادی واگن مورد برای حمل و نقل و باری و مسافر در کشور نیاز است که باید دولت تصمیم نهایی را بگیرد و در خصوص وادارت واگن به کشور ایستادگی کند چراکه کشور دارای ظرفیت قابل توجهی در بخش تولید واگن است.

مقدسی افزود: مسئول و متولی اصلی صنعت به سبب آشنایی و آگاهی از ظرفیت‌های تولیدی داخل کشور در برابر واردات واگن ایستادگی می‌کند که نیاز است مسئولان برای افزایش رونق اقتصادی و تولید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در قرارداد تولید خودرو علاوه بر افزایش تولید و انتقال فناوری به داخل کشور به صادرات نگاه ویژه صورت گرفته است که نیاز است در زمینه تولید و صادرات واگن نیز این مهم اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس به نگاه قوه مقننه به موضوع تولید و صنعت در برنامه ششم اشاره کرد و گفت: مجلس حمایت از تولید و صنعت در برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود قرار داده است و در تصویب بودجه و تصویب لوایح باقی مانده این قانون نیز به این بخش توجه ویژه می کند.

وی ادامه داد: نمایندگان استان مرکزی از وزیر صنعت و معدن انتظار دارند نشستی با سهامداران و وزرای دیگر برگزار کند و زمینه اجرا شدن مصوبات نشست های اقتصاد مقاومتی این استان را فراهم کند چراکه اجرایی شدن مصوبات اقتصاد مقاومتی این استان زمینه ایجاد اشتغال و جذب 5هزار نفر را در واحدهای صنعتی استان ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.