مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به انجام ۱۶ هزار سفر در بندر شهیدحقانی گفت: گام‌های ابتدایی برای توسعه زیرساختهای سواحل مکران برداشته شده است.

گام‌های ابتدایی توسعه زیرساختهای سواحل مکران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،محمد محسنی در جمع خبرنگاران به اهمیت توسعه سواحل مکران اشاره کرد و افزود: سازمان بنادر، گام‌های اولیه برای توسعه زیرساخت‌های لازم سواحل مکران برداشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهیدباهنر ادامه داد: تاکنون حدود ۳۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در سه بندر بزرگ بازرگانی حوزه شرق بنادر استان هرمزگان(سیری، تیاب و جاسک) انجام شده است.

به گفته وی، لایروبی بندر سیری تکمیل شده، لایروبی بندر جاسک پیشرفت ۹۵ درصدی دارد و بندر تیاب هم پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

محسنی اظهار داشت: رویکرد گرشگری سازمان بنادری در بنادر شرقی استان هرمزگان، اتفاقات خوبی را رقم زده و دو خور طبیعی آذینی و تیاب به عنوان قطب گردشکری ساحلی این منطقه فعال شده‌اند؛ ضمن اینکه این برنامه‌ریزی، بازدید ۲۰۰ هزار نفری در سال گذشته را به همراه داشته است.

وی بیان کرد: ارتقای بندر ملوانی تیاب به بندر بازرگانی و همچنین ساخت اسکله ۲۰۰ متری سیری، از دیگر دیگر اقدامات انجام شده برای بهبود خدمات‌رسانی در سواحل مکران است.

محسنی، بندر جاسک را شرقی‌ترین بندر هرمزگان معرفی کرد و گفت: با لایروبی‌های انجام‌شده کشتی‌های بین‌المللی و ایرانی این بندر، شاهد افزایش تبادلات تجاری در این منطقه هستیم.

این مقام مسئول در حوزه بندری اضافه کرد: سه بندر جاسک، سیری و تیاب در حوزه توسعه سواحل مکران قرار دارند، در واقع بیش از ۶۰ درصد از سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد؛ بنابراین باید خدمات مسافری، تجاری و گردشگری در این بنادر بهبود یابد.

وی با اشاره به اهمیت حضور سایر سازمان‌های همکار در بخش بندری، افزود: برای رونق‌بخشی حوزه تجارت بنادر باید بندرهای کشور را فعال کنیم و عمق لازم برای یک بندر تجاری را فراهم کنیم؛ البته در حال حاضر بندرجاسک تجاری و فعال است و زیرساخت‌های بندرسیری ۱۰۰ درصد تکمیل شده، تیاب هم فعال بوده؛ اما خدمات تکمیلی آن در حال انجام است.

محسنی گفت: بیش از ۹۵ درصد خدمات سفرهای دریایی در استان هرمزگان انجام می‌شود و پایانه مسافری حقانی در این استان به عنوان بزرگترین پایانه مسافری ایران محسوب می‌شود که در شرایط عادی، روزانه بین ۶ تا ۸ هزار نفر از این بندر به سمت جزایر قشم و هرمز حرکت می‌کنند و با حساب تعداد مسافران ورودی، این رقم به ۱۶ هزار نفر می‌رسد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اضافه کرد: بندر شهید حقانی پتانسیل انجام ۴۸۰۰ صندلی سفر را دارد و از عید نوروز هم‌زمان حرکت، نوع شناور در سامانه اینترنتی خرید بلیت قرار می‌گیرد.

وی، به وجود ۴۶ فروند شناور فعال در بندر شهید حقانی اشاره کرد و گفت: به تازگی کلاس‌بندی وسامان‌دهی شناورها انجام شده و بر همین اساس، قیمت‌ها تغییر کرده، به نحوی که هزینه سفر با شناورهای تندرو ۱۵ هزارتومان و با شناورهای کندرو ۱۳ هزار تومان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.