مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه پیشرفت علمی مسلمانان و پیروان اهل بیت علیهم السلام در جهان، تبلیغ دین و نشر معارف نورانی اسلام است گفت: معرفی صحیح اسلام در دنیا، به حضور فعال ما در عرصه‌های بین‌المللی بستگی دارد.

معرفی صحیح اسلام با حضور فعال در عرصه بین‌الملل امکان‌پذیر است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان مرکز اسلامی دانشجویان أم ابیها میلان ایتالیا اظهار داشت: بنده نمی‌دانم چگونه خوشحالی خودم را از دیدار با شما بیان کنم. خدمات و زحماتی که در آنجا متحمّل می‌شوید قابل‌ستایش است و حقیر این توفیق را تبریک عرض می‌کنم. البته این را هم بدانید توفیقی که نصیب شما شده است، عنایتی از خداوند است که شما این‌طور علاقه‌مند و متوجه این امور شده‌اید و فعالیت می‌کنید.

وی با اشاره به علاقه‌مندی مردم دنیا به معارف و دستورات ناب اسلام ابراز کرد: من سوابق و اخبار ایتالیا را گاهی در نشریات و کتاب‌ها و روزنامه‌ها مطالعه می‌کنم، بااینکه سابقه اسلام نداشته، ولی علاقه‌مند هستند و افراد زیادی به دین مبین اسلام روی آوردند. مثلاً در اخبار خواندم که یک خانم ایتالیایی که استاد دانشگاه بود، وقتی مطالعاتی داشت و با تحقیق مسلمان شده بود، باحجاب کامل وارد کلاس می‌شد و وقتی از او پرسیده بودند که چرا حجاب داری، گفته بود من مسلمان هستم و دین من، این را می‌گوید. غرض اینکه مردم تشنه معارف ناب اسلام هستند و اگر آن معارف را معرفی کنیم، به آن روی می‌آورند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه ترویج و نشر معارف قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام در کشورهای دیگر، جهاد درراه خداست، افزود: ما باید در همه جای دنیا حضورداشته باشیم. معرفی صحیح اسلام بستگی به حضور فعال ما در عرصه‌های بین‌المللی دارد.

وی پیشرفت علمی مسلمانان و پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام در جهان را تبلیغ خوبی برای ترویج دین و معارف اهل‌بیت برشمرد و گفت: مسلمانان باید در همه بخش‌ها پیشرفت داشته باشند به‌ویژه در اخلاق و علم. اسلام و دستورات نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام به ما یاد داده‌اند باید آن‌چنان پیشرفت کنیم که هیچ احتیاجی به دیگران نداشته باشیم بلکه دیگران، محتاج ما باشند و مسلمانان نباید فقر علمی داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به دوراندیشی آیت‌الله بروجردی بیان کرد: استاد بزرگ ما همیشه می‌فرمود که ما باید در عرصه‌های بین‌المللی و جهان و مناطق دیگر دنیا حضورداشته باشیم و مردم تشنه معارف دنیا را متوجه حقایق اسلام کنیم.

وی گفت: سلام مرا به دوستانتان برسانید و بدانید فعالیت‌های شما موردنظر حضرت ولی‌عصر(عج) خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.