ساری- بدنبال برداشت بخشی از مطالبات تامین اجتماعی از حساب آموزش و پرورش مازندران، مدیرکل این دستگاه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان لب اعتراض گشود و عنوان کرد: در پی این برداشت ها، برای پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه شده ایم.

آموزش و پرورش مازندران مطالبات تامین اجتماعی را پرداخت نمی کند

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: متاسفانه طی چهارسال گذشته آموزش و پرورش استان گامی در راستای پرداخت بدهی های خود برنداشت.

علی اصغر محمودی با اشاره به اینکه این مطالبات بابت حق بیمه ۱۰۲۷ نفر از مربیان پیش دبستانی و مربوط به سالهای ۶۷ تا ۷۸ می باشد، افزود: آموزش و پرورش بر اساس رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری محکوم به پرداخت حق بیمه مربیان مذکور گردید و در اعتراض مجدد هم محکوم شد.

وی با بیان اینکه این رای قطعی  و لازم الاجرا می باشد، یادآور شد: چهار سال از ابلاغ این رای می گذرد و تاکنون سه جلسه به دستور معاون سیاسی استانداری برگزار تا تکلیف این بدهی مشخص شود که متاسفانه نتیجه ای حاصل نگردید.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه در آخرین تصمیمات مقرر شده بود آموزش و پرورش یکی از املاک و مستغلات خود را بابت این بدهی تواتر کند، مبلغ این بدهی را ۳۸ میلیارد تومان ذکر کرد.

محمودی با بیان اینکه برخی از این مربیان پیش دبستانی در آستانه بازنشستگی قرار دارند، افزود: شاکیان با مراجعه به مراجع قضایی احکامی را برای برداشت از حساب آموزش و پرورش دریافت می کنند و این برداشت ها از سوی شاکیان پرونده انجام و به حساب تامین اجتماعی واریز شده است.

وی با بیان اینکه ما به ماموریت مهم آموزش و پرورش واقف و تعامل صورت گرفته تاکنون در همین راستا بوده است، اضافه کرد: تامین اجتماعی هم برای پرداخت حقوق ۱۲۰هزار بازنشسته و مستمری بگیر نیاز به منابع مالی دارد و اگر مطالباتش پرداخت نشود، دچار مشکل خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران به پرداخت ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: ماهانه حدود ۹ میلیارد تومان هم به ۱۰ هزار مستمری بگیر بیمه بیکاری پرداخت می شود.

محمودی در پایان با اعلام اینکه صندوق تامین اجتماعی به کارگران و بازنشستگان این سازمان تعلق دارد، خاطرنشان کرد: حمایت و صیانت از این صندوق مشاع بین النسلی باید از از دغدغه های جدی ما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.