رشت- وزیرارتباطات و فناوری با بیان اینکه از قدیم اقتصاد ایران متکی به نفت بوده است گفت: اقتصاد مقاومتی راهبرد حل مشکلات اقتصادی کشور است.

اقتصاد مقاومتی راهبرد حل مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود واعظی صبح جمعه در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در رشت با بیان اینکه واردات به راحتی در کشور انجام می شود اظهار داشت: ما باید بستر صادرات را آسان کنیم و از صادرکنندگان حمایت کنیم تا باعث رغبت و انگیزه در افزایش میزان صادرات آنها شویم.

وی با بیان اینکه استان گیلان از طریق دریای خزر با کشورهای همسایه این دریا در ارتباط است افزود: حمل و نقل دریایی یک مزیت برای صادرکنندگان است اما با توجه به وجود رقیبان قدرتمند اندکی کار سخت است و نمایندگان استان گیلان باید تلاش بیشتری در این زمبنه داشته باشند.

واعظی با بیان اینکه برجام یک بستر است افزود: مهم این است که ما روی برجام چه فعل و انفعالاتی انجام می‌دهیم و برجام نقطه قوت این دولت است زیرا بازار صادرات و واردات ایران با دیگر کشورها رونق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشورهای بزرگ از روش‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنند گفت: روش دانش‌بنیان یکی از ۵ اصل اقتصاد مقاومتی است و توجه ما باید به این اصل باید بیشتر باشد زیرا روش‌های سنتی دیگر جوابگو نیست.

واعظی درباره ادغام روش‌های سنتی با روش دانش‌بنیان افزود: اگر روش‌های سنتی را با IT و برنامه‌های نرم‌افزاری ادغام کنیم به شناخته شدن ما در جهان کمک می‌کند و این کار نه تنها به اقتصاد کمک می‌کند بلکه موجب ایجاد فرصت شغلی فراوان و تولید شغل‌های جدید می‌شود.

وی با اشاره به بودجه ۹۶ و اختصاص اعتبار به حوزه ارتباطات خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۶ پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به ایده‌پردازان ارتباطات پیش‌بینی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۸۰ شرکت پرداخت شده است، یادآور شد: گیرندگان تسهیلات مذکور می‌توانند پس از اینکه ایده‌ خود را تبدیل به محصول و بعد تجاری کنند وام را بازگردانند.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات را موجب اشتغالزایی در آینده دانست و گفت: در شبکه ملی اطلاعات سرمایه‌گذاری زیادی برای بهره‌مندی مردم و دسترسی آنها به این شبکه ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.