قزوین - هوشمندترین انسان کسی است که جبهه خودش را مشخص کند و از نظر امام راحل زرنگ ‌ترین انسان کسی است که خودش شخصاً برای خود محاسبه در زندگی انجام دهد و تمام فعالیت‌های خود را برای زندگی آخرت تنظیم کند.

هوشمندترین انسان شخصی است که جبهه خودش را مشخص کند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، آیت الله عابدینی یادآور شد: یک انسان خوب همیشه باید فکرش مشغول باشد و افکار مناسب را در نظر بگیرد؛ انسان مؤمن اهل ذکر و فکر بوده و این دو در زندگی‌اش بسیار مؤثر است؛ منشأ بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی را می‌توان در فراموش کردن این دو مهم دانست.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: قرآن همچون اکسیژن و آب برای انسان لازم است که دائم باید در فضای این قرآن تنفس کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: انسان قرآنی، انسان روشن‌بین است و قرآن را قرائت می‌کند تا عزت به دست بیاورد.

 عابدینی عنوان کرد: از نظر قرآن اگر انسان دارای تقوا باشد، قدرت تشخیص را به خود اختصاص می‌دهد و اگر انسان مؤمن نباشد قدرت تشخیص ندارد
امام جمعه شهر قزوین یادآور شد: قرآن به انسان بصیرت داده و قدرت تشخیص را افزایش می‌دهد؛ در زمان فتنه وقتی ضرر می‌بینیم که به بن‌بست برسیم؛ اگر می‌خواهیم آمریکا را بشناسیم باید به شرایط منطقه همچون مردم یمن و موصل دقت کنیم

 وی افزود: انسان در میان آشفتگی فتنه‌ها نیازمند هدایت و راهنمایی است، پیامبر اکرم در این خصوص می‌فرمایند؛ وقتی فتنه‌ها به شما روی می‌آورد و روزگار شما را مانند شب تیره می‌کند و راه درست را تشخیص نمی‌دهید به قرآن تمسک بجویید و راه را در آن بیابید

 وی مطرح کرد: قرآن انسان را از درون تقویت و قدرت تشخیص را بالا برده، بن‌بست‌ها را برای انسان باز می‌کند و نمی‌گذارد برای انسان بن‌بست ایجاد شود.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: دشمنی و ضدیت آمریکا تکراری و دایمی است و خوی مسلمان‌کشی در آمریکا نهادینه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نهی از منکر و امر به معروف مصداق بسیاری دارد که از نمونه منکر بزرگ می‌توان به حقوق‌های نجومی اشاره کرد.

امام جمعه افزود:دروغ گویی، رانت خواری، رشوه، پارتی بازی، حقوق های نجومی مهمترین منکرات جامعه است که نباید این مسائل اساسی را فراموش کرده و به منکرات کوچکتر مشغول شویم.

وی تشریح کرد: از نظر پیامبر دروغ ریشه تمام بدی‌ها است، تورم باید به‌درستی به مردم اعلام شود و کلید تمام بدی‌ها یک جامعه دروغ است.

عابدینی عنوان کرد: آمریکا آتش‌افروز بوده و کشور ترکیه به آن تکیه است ولی قرآن سفارش کرده که به آتش‌گران تکیه نکنید زیرا آسیب می‌بینید.

امام جمعه شهر قزوین اظهار داشت: ظریف به اعتماد نابجا نسبت به آمریکا و جان کری اعتراف کرد که این مسئله تنها حرف درست وزیر است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: سران استکبار گفته اند ما در برجام سیستم هسته ای ایران را عقب انداختیم و حالا نوبت موشک های ایران، حمایت از سوریه و سید حسن نصرالله و مسائل منطقه است که اگر این صحبتها را مرور کنند حتما باید از ملت عذرخواهی کنند و بگویند اشتباه کرده اند.

وی یادآور شد: مسؤولان از جمله استاندار به مشکلات و دغدغه‌های مردم و وضعیت اقتصادی و کارخانه‌ها توجه کنند و خدمت‌ خالصانه را الگوی خود قرار دهند و تنها در نزدیک شدن زمان انتخابات به این مهم اکتفا نکنند.

خطیب جمعه یاد آورشد: وقتی گفته می شود تورم کاهش یافته و در یک آمار ۷۰۰ هزار شغل و در یک آمار یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد شده یعنی ما دیگر در سال آینده نباید هیچ بیکاری داشته باشیم اما در عمل این گونه نیست و مردم چیزی احساس نمی کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اضافه کرد: یک گزارش شفاف و دقیق به مردم بدهید و خیال همه  را راحت کنید تا بدانیم در چه شرایطی هستیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم به خاطر نزدیک شدن به انتخابات کارهای اقتصادی و مهم استان تعطیل نشود و استاندار محترم برای حل مشکل بیکاری، واحدهای بحرانی و وضعیت اقتصادی استان که حال خوبی ندارد بیشتر همت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.