نام ۲۰۰ دوومیدانی کار روس که در یافته‌های مک لارن اسم آنها آمده است به فدراسیون جهانی دوومیدانی داده شد.

نام ۲۰۰ دوومیدانی کار دوپینگی روس به فدراسیون جهانی داده شد

به‌ گزارش قدس آنلاین و به نقل از Inside the games، فدراسیون جهانی دوومیدانی (IAAF) این خبر را اعلام کرد و برخی از معیارهای سخت‌تر برای امکان حضور ورزشکاران روس بدون ملیت اصلی خود در مسابقات داد. 

بر اساس این گزارش، افرادی که نام آنها در گزارش‌های مربوط به دوپینگ سیستماتیک روسیه آمده است، نمی‌توانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند مگر این که بتوانند ثابت کنند نقشی در اقدامات خلاف قانون نداشتند. بیش از هزار ورزشکار روس از ۳۰ رشته ورزشی مختلف متهم به دست داشتن در دوپینگ بودند. IAAF در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰۰ اسم دوومیدانی کاران روس به IAAF داده شده است. انتظار می‌رود که حدود ۶۰ ورزشکار روس در برنامه تست گیری فدراسیون جهانی ثبت‌نام کنند.

به نظر می‌رسد IAAF راه را برای ورزشکاران روس هموارتر کرده است تا بتوانند به صورت مستقل در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. داریا کلیشینا تنها دوومیدانی کاری بود که در ال ریو این کار را انجام داد.

به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی دوومیدانی از نوامبر ۲۰۱۵ محروم شده است. برای این که ورزشکاران روس بتواند به صورت مستقل در مسابقات شرکت کنند باید حداقل ۶ ماه در برنامه تست دوپینگ IAAF باشد. ضمنا آنها نباید حداقل تا سه ماه هیچ خطایی در تست‌های خارج از مسابقات داشته باشند.

سباستین کو، رییس IAAF نیز اعلام کرد: سیستم ضد دوپینگ روسیه ورزشکاران روس را ناامید کرد. این سیستم باید از این ورزشکاران حفاظت می‌کرد. با این حال تلاش می‌کنیم تا سیستم مستقل برای ورزشکاران روس تشکیل دهیم تا آنها بتوانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.