دولت سوریه در راستای اقدامات خود برای حل مشکل قطعی آب شرب شهروندان سوری‌، آتش بسی را در منطقه «وادی بردی» واقع در حومه دمشق پایتخت سوریه از ۹ صبح امروز به وقت محلی اجرایی می‌کند.

توافق آتش بس در منطقه «وادی بردی» سوریه از صبح امروز اجرایی می‌شود

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ آتش بس مورد توافق  در منطقه «وادی بردی» واقع در حومه دمشق از صبح امروز اجرایی می شود. در همین راستا، آتش بس در منطقه «وادی بردی» واقع در حومه دمشق پایتخت سوریه از ساعت ۹ صبح امروز به وقت محلی آغاز خواهد شد و با ورود یک گروه به منطقه چشمه فیجه، مذاکرات در همین منطقه ادامه خواهد یافت و تکمیل می شود.

منطقه وادی بردی از ۱۴ روستا تشکیل شده است که ۹ روستای آن در کنترل گروه های مسلح قرار دارد و اکثر آن ها نیز عناصر «جبهه النصره» و گروه موسوم به «جیش الاسلام» هستند. ارتش سوریه بر ارتفاعات و بلندی های «ضهره النحیله» که بر روستاهای کفر العوامید، البرهلیا، کفرزیت والحسینیه در منطقه وادی بردی مشرف است، ‌ مسلط هستند و کنترل آن را در اختیار دارند.

شماری از عناصر مسلح در روستاها و مناطق واقع شده در حومه جنوب غربی دمشق خود را تسلیم و سلاح هایشان را تحویل داده اند و نیروهای ارتش سوریه نیز در راستای مصالحه محلی به وضعیت این عناصر رسیدگی کرده اند.

تروریست های وابسته به جبهه النصره در وادی بردی ۱۲ روز است که آب آشامیدنی شهر دمشق از چشمه فیجه را قطع کرده اند و آبرسانی در پایتخت سوریه با تانکر انجام می‌شود. چشمه فیجه در روستای عین فیجه در وادی بردی بیش از ۶۵ درصدآب مورد نیاز پایتخت سوریه را تامین می کند.

ارتش سوریه برای باز کردن مسیر خطوط آبرسانی دمشق، عملیاتی را علیه تروریست ها آغاز کرده است. روز گذشته نیز وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت ضمن محکوم کردن قطع آب شرب شهروندان سوریه در حومه دمشق توسط تروریست ها، تصریح کرد: گروه های تروریستی مسلح که از سوی برخی طرف ها، میانه رو خوانده می شوند، در روزهای اخیر مرتکب جنایتی در منطقه «وادی بردی» و «چشمه فیجه» واقع در حومه استان دمشق شده اند؛ در همین رابطه تروریست ها علاوه بر انفجار خطوط اصلی آب رسانی به شهر دمشق‌، آن را به وسیله ماده مازوت آلوده کردند که منجر به غیرقابل استفاده شدن این خطوط آب رسانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.