کرمانشاه- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در تقویت تولید و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کوتاهی کرده است.

دولت در تقویت تولید کوتاهی کرده است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا مصری با بیان اینکه اشتغال فقط از طریق تولید و اتکا به اقتصاد مقاومتی رونق می‌گیرد، اظهار داشت: دولت در تقویت تولید کوتاهی کرده است و با وجود شعار دولت در رفع موانع تولید در عمل خدمتی به تولیدکننده انجام نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل کشور در بحث اشتغال کمبود منابع نیست گفت: دولت تاکنون هیچ طرحی برای نحوه اجرای طرح برداشت۱ و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در جهت اشتغال ارائه نکرده و مشخص نیست این پول قرار است چگونه هزینه شود.

مصری با بیان اینکه اکنون طرح اشتغال‌زایی ۱ و نیم میلیارد دلاری وجود خارجی ندارد افزود: در صورتی که برای اجرای این طرح پول به افراد داده شود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت اما اگر تسهیلات به طرح پرداخت شود در جهت ایجاد اشتغال نقش موثری ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از زمان تبصره سه قانون بودجه در دوره سازندگی این طرح وجود داشت عنوان کرد: در قالب این قانون وام‌هایی تحت عنوان بنگاه‌های زودبازده برای اشتغال به افراد پرداخت می‌شد که تاکنون موفق نبوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی این طرح موفق می‌شود که تسهیلات به طرح و نه به افراد پرداخت شود گفت: به‌طور مثال کمیته امداد به طرح تسهیلات پرداخت می‌کند تا فرد بتواند براساس آن طرح اشتغال‌زایی کند.

وی با بیان اینکه وام‌هایی که بدون پشتوانه کارشناسی به افراد پرداخت می‌شود نتیجه خوبی نخواهد داشت افزود: اگر تسهیلات به منظور ابزار کار باشد و سپس به این امر توجه شود که شغل یا ابزار و امکانات از بین نرود احتمال دارد نتیجه مطلوبی داشته باشد.

مصری با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی درباره نحوه اجرای این طرح به نمایندگان داده نشده است گفت: برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی دولت و وزارت تعاون باید ابزار کار و امکانات به روستاییان بدهد زیرا اگر پول داده شود احتمال اینکه روستاییان آن را صرف هزینه جاری زندگی، بدهکاری بانکی و جرائم خود کنند بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور مشکل توزیع پول و نقدینگی ندارد عنوان کرد: نمایندگان مجلس به تازگی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان در متمم بودجه از محل تسعیر نرخ ارز به دولت پول داده‌اند تا بدهی‌اش را به بانک‌ها بپردازد بانک‌ها هم بدهی خود را به بانک مرکزی بپردازند و به این طریق قدرت پرداخت پیدا کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: نقدینگی از ابتدای این دولت دو برابر شده است اما دولت باز هم درصدد افزایش نقدینگی خود از طریق گرفتن پول از صندوق توسعه ملی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.