گرگان- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به خرید یک میلیون و ۳۶۴ هزار تن گندم از گندم‌کاران استان گفت: تا پایان سال جاری یک میلیون تن گندم از گلستان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

یک میلیون تن گندم از گلستان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ‌ حمیدرضا علی محمدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶۵ هزار و ۱۴۷ تن گندم مازاد بر نیاز مصرف این استان طبق مجوز سازمان مرکزی به مقصد ۱۳ استان کشور برای تامین نیاز ساکنان آن ها بارگیری و حمل شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: این مقدار گندم مازاد بر نیاز استان گلستان از طریق خطوط زمینی و ریلی به مقصد سایر استان ها حمل شده است.

به گفته وی امسال ۸۰ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز گلستان با استفاده از خط ریلی به پنج استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی و مرکزی حمل شد.

وی افزود: هم اکنون نیز برای حمل ۵۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گلستان به سایر استانها از طریق راه آهن، مجوز صادر شده است.

علی محمدی علت استقبال استان های دیگر از گندم تولیدی گلستان را کیفیت بالای این محصول اعلام کرد و افزود: گندم تولیدی این استان همچنان رکورددار کیفیت گندم در سطح کشور است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطرنشان کرد:‌ نیاز مصرفی مردم گلستان به گندم در طول سال حدود ۳۰۰ هزار تن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.