اصفهان-رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان حوزه هنری را یکی از ظرفیت های بسیار مهم در حوزه فرهنگ دانست و تصریح کرد: حوزه هنری باید چتر وسیعی برای جذب و پرورش هنرمندان باشد.

حوزه هنری باید چتر وسیعی برای جذب و پرورش هنرمندان باشد

به گزارش قدس آنلاین، اصغر آذربایجانی با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه هنری اظهار کرد: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یکی از جمله نهادهایی بود که به جهت نهادینه سازی و انتقال گفتمان انقلاب اسلامی با زبان هنر تعریف در هندسه حرکتی  نظام متولد گردید.

وی با بیان اینکه این مهم نشان می دهد که در راستای تشکیل حوزه هنری و ایجاد این جایگاه یک اندیشه عالی بوده است، اضافه کرد: ولی در بررسی نگاه عملکردی علیرغم اقدامات و فعالیت های خوب انجام شده توسط حوزه هنری ولی تا رسیدن به اهداف عالیه حوزه فاصله می باشد و ضرورت ارزیابی و آسیب شناسی مسیرهای حرکتی برای تحقق هدف والای ایجاد حوزه هنری که ارایه گفتمان انقلاب اسلامی در قالب هنر و پرورش هنرمندان انقلابی است بسیار ضروری به نظر میرسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان حوزه هنری را یکی از ظرفیت های بسیار مهم در حوزه فرهنگ دانست و تصریح کرد: حوزه هنری باید چتر وسیعی برای جذب و پرورش هنرمندان باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین ظهور و بروز حوزه هنری در حوزه سینما بوده و سینما یکی از نقاط ثقل حوزه هنری بوده است، ادامه داد: اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه فرهنگی و هنری دارد اما نقطه اتصال بین این ظرفیت ها وجود ندارد.

آذربایجانی تاکید کرد: آنچه امروزه در حوزه فرهنگ و هنر از اهمیت بسیاری برخوردار است استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها به صورت هم افزا می باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه ها و نهادها و دستگاههای فرهنگی و هنری  داشته های بسیاری دارند که با رویکرد و نگاه هم افزایی با یکدیگر می توانند از داشته های موجود در حوزه های مختلف فرهنگ با بالاترین ظرفیت و بهره بروری استفاده کنند  ولی آنچه برای ما امروزه مشخص و مبین است نتوانسته ایم به صورت تعاملی و هم افزا عمل کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حوزه هنری می تواند تعامل خوبی با شهرداری داشته باشد و اندیشه ارتباط گیری حوزه هنری با حوزه شهرداری باید ایجاد شود.                                                                           

آذربایجانی به ظرفیت ها و زیرساخت های هنری بسیار خوب در شهرداری از جمله ظرفیت هایی مثل موزه هنرهای معاصر، تالار هنر، دفاتر و مراکز تخصصی هنری در سازمان فرهنگی تفریحی و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در سطح شهر اشاره کرد و گفت: می توان در قالب تفاهم نامه های مشارکتی با اجرای برنامه های مشارکتی از ظرفیت ها و منابع هر دو مجموعه با بالاترین بهره وری استفاده نمود، وی با بیان اینکه قرار است جشنواره فیلم کودک و نوجوان در تیر ماه در اصفهان برگزار شود و می توانیم از این ظرفیت با یک تفاهم نامه مشارکتی بین حوزه هنری، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسترسازی لازم جهت تبدیل اصفهان به عنوان پایتخت و قطب سینمای کودک و نوجوان را با تقویت زیرساخت ها و تقویت هنرمندان شهرمان فراهم نمود.

وی با بیان اینکه علیرغم ظرفیت ها و هنرمندان شاخص در خصوص تولید آثار فاخر در حوزه های مختلف هنری شاخص قابل قبولی برای شهرمان نداریم، تصریح کرد: می توان در ایجاد آثار فاخر هنری به عنوان یک پتانسیل در قالب کار مشترک با شهرداری و حوزه هنری این کار را انجام بدهیم که تجارب تولید چنین محصولات فرهنگی نیز در گذشته بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.