کره شمالی در نامه ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، از وی خواست در خصوص گسترده‌تر شدن تحریم‌ها علیه این کشور توضیح دهد.

کره شمالی از دبیرکل سازمان ملل توضیح خواست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سال گذشته میلادی پس از دو آزمایش اتمی کره شمالی در ماه های ژانویه و سپتامبر (دی و شهریور ماه ۹۵)، شورای امنیت دو قطعنامه حاوی سخت ترین تحریم های دو دهه گذشته را علیه این کشور تصویب کرد.
خبرگزاری کره شمالی امروز شنبه اعلام کرد که نمایندگی این کشور نامه ای را شامل اعتراض به این تحریم های وسیع تسلیم دفتر دبیرکل سازمان ملل کرده است.
کره شمالی خواستار آن شده است که دبیرکل جدید سازمان ملل این نامه را رویت کرده و در باره اینکه چرا چنین تحریم هایی علیه پیونگ یانگ در نظر گرفته شده است، ‌توضیح بدهد.
این کشور افزوده است، اگر شورای امنیت به دلیل پرتاب ماهواره و آزمایش اتمی و یا پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی را تحریم می کند چرا آمریکا و برخی کشورهای دیگر را که ۲ هزار آزمایش هسته ای انجام داده و موشک های بالستیک و ماهواره پرتاب کرده اند، ‌مشمول تحریم های خود قرار نمی دهد.
کره شمالی در نامه خود تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را ضد انسانی و ضد تمدن بشری توصیف کرده و آورده است: «چنین رفتاری زندگی مردم این کشور را به مخاطره انداخته است».
کره شمالی یک بار دیگر اعلام کرده است که به دلیل استمرار سیاست های خصمانه و تهدیدهای هسته ای آمریکا همچنان برنامه تسلیحاتی هسته ای و موشکی خود را توسعه می دهد.
«کیم جونگ اون» رهبر این کشور در پیام سال نو ۲۰۱۷ میلادی تصریح کرد که کشورش در مراحل پایانی آزمایش یک فروند موشک بالستیک قاره پیما قرار دارد که گفته می شود قادر به حمل کلاهک هسته ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.