بجنورد- جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از دستگیری چهار کلاهبردار با ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری خبر داد.

باند کلاهبرداران پیش فروش خانه با ۱۲ میلیارد کلاهبرداری منهدم شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ احمد قرائی ظهر شنبه گفت: در پی گزارش های رسیده و شکایت احدی از شهروندان مبنی بر فعالیت فردی با هویت مشخص در زمینه پیش فروش خانه و خودرو، موضوع در دستورکار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: سرکرده کلاهبرداران با زیرکی و سوءاستفاده از خلاءهای قانونی، کلاهبرداری های خود را قانونی جلوه می داد که این موضوع باعث شد تا هیچ مدرکی علیه آنان در اختیار مراجع قضائی قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با تلاش شبانه روزی و کارهای اطلاعاتی موفق شدند دلایل، مدارک کافی و مستندات را علیه سرکرده اصلی جمع آوری کنند، تصریح کرد: مأموران با هماهنگی مراجع قضائی با تحت نظر قرار دادن محل سکونت و اختفای نامبرده، در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این زمینه چهار متهم دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های انجام شده به بزه انتسابی خود اعتراف و روانه زندان شدند.

سرهنگ قرائی در ادامه خاطرنشان کرد: سرکرده باند با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد ریالی و دو نفر دیگر نیز روانه زندان شدند.

وی وجود خلاءهای قانونی، عدم تعهد انسانی برخی از وکلا را از راههای سوءاستفاده کلاهبرداران برشمرد و از شهروندان خواست هنگام انجام معاملات، آشنایی کافی با قانون مرتبط با چکها و معاملات داشته باشند و با اعتماد نابجا و بدون شناخت کامل نسبت به افراد غریبه زمینه سوءاستفاده آنان را فراهم نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.