بجنورد- در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت از حساب بانکی خود، مأموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری دو متهم در این زمینه شدند.

کلاهبردار اینترنتی دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با ترفند تماس از رادیو جوان و اعلام برنده شدن در مسابقه به مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه نقد و سفر زیارتی به کربلا، اقدام به گرفتن رمز دوم کارت بانکی کرده و مبلغ ۵۶۰ میلیون ریال از حسابش برداشت کرده اند، موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ علی اعتمادی با بیان اینکه در پیگیری و تحقیقات اولیه مأموران و پس از بررسی مستندات ارائه شده توسط شاکی، مشخص شد مبلغ ۵۶۰ میلیون ریال به حساب بانکی فردی با هویت مشخص انتقال داده شده است، افرود: در ادامه تحقیقات مأموران، مشخص شد کلاهبرداران از دو فروشگاه موبایل واقع در شهرستان کرج اقدام به برداشت ۲۷۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و همچنین خرید ۴۰ میلیون ریال شارژ تلفن همراه کرده اند. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه حساب های فروشگاه های موبایل که کلاهبرداران اقدام به برداشت پول کرده بودند، مسدود شد، بیان داشت: مأموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری دو متهم شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: متهمان پس از مشاهده مستندات به بزه انتسابی خود اعتراف و روانه زندان شدند.

سرهنگ اعتمادی ضمن هشدار در خصوص برداشتهای غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران از شهروندان خواست رمز اول و دوم حساب های بانکی خود را بلافاصله پس از دریافت کارت های بانکی و به صورت دوره ای  تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت کسب اخبار و اطلاعات و یا مشاهده‌ هر گونه تخلفات یا جرایم اینترنتی مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا و بخش «تماس با ما» در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.