بیرجند: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تعهدات جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز تاکنون بیش از ۷۸ میلیارد تومان بوده است که قریب ۷۶ درصد آن محقق شده است

خیرین مدرسه ساز ۷۸ میلیارد تومان در احداث مدارس خراسان جنوبی تعهد کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلایبن از بیرجند؛ عباس لامعی صبح شنبه در جمع مدیران آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون بیش از یک هزار ۴۳۹ کلاس درس در استان با مشارکت خیرین نیکوکار احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

 وی با اشاره به برگزاری جشنوراه خیرین مدرسه‌ساز فردوس در دانشگاه ادبیات فردوسی مشهد بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها بحث خیرخواهی، مدرسه‌سازی، تکریم از خیرین سنوات گذشته و ارائه نیازهای آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: سهم شهرستان فردوس از تعهدات خیرین بیش از ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که با این اعتبار ۵۰ کلاس درس و ۱۳ فضای آموزشی غیرکلاسی بهره‌برداری شده است.

لامعی با اشاره به واگذاری بیش از ۲۰۰۰ مترمربع زمین برای ساخت مدرسه در این جشنواره برای فردوس اظهار داشت: فردوس به آموزش و پرورش و معلمانی که به ما درس گذشت و سخت کوشی دادند می‌بالد و ما باید دست به دست هم دهیم تا فردوس را کماکان فردوس نگه داریم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری و به همت خیرین نیکوکار بیش از ۸۰ روزصبحانه بین ۲۳۰ دانش آموز محروم نهبندانی توزیع شده است.

علی‌اصغر بیجاری با بیان اینکه این تعداد دانش آموز، محصلین ۱۴ آموزشگاه شهرستان نهبندان هستند تصریح کرد: ارزش غذای توزیع شده بین دانش آموزان حدود ۱۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به تداوم توزیع صبحانه رایگان تا پایان سال تحصیلی خاطرنشان کرد: تا پایان سال تحصیلی  ۹۵ نوبت صبحانه دیگر بین ۲۳۰ دانش آموز نهبندانی توزیع می‌شود که برای تهیه این مقدار صبحانه حدود ۱۱ میلیون تومان مورد نیاز است که با همیاری خیرین نیکوکار این مبلغ تأمین و هزینه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در ۲۶۴ آموزشگاه عشایری استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد، یک هزار و ۵۷۲ دانش آموز عشایری در شهرستان نهبندان سکونت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.