در پی بسته شدن بیش از ۱۰۰ صفحه و حساب جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در فیس‌بوک، حماس این شبکۀ اجتماعی را به تبانی با رژیم صهیونیستی متهم کرد.

حماس: فیس‌بوک با رژیم صهیونیستی تبانی کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، حسام بدران، سخنگوی حماس، در بیانیه‌ای گفت فیس‌بوک بیش از ۹۰ صفحۀ طرفدار حماس و همچنین ۳۰ حساب شخصی وابسته به این جنبش فلسطینی را بسته است.

موج گستردۀ بستن این صفحه‌ها و حساب‌ها در بیست و یکمین سالگرد یحیی عیاش، از فعالان در حوزه الکترونیک و عضو گردان‌های عزالدین قسام، شاخۀ نظامی حماس صورت گرفته است.

عیاش در پنج ژانویه ۱۹۹۶ (۱۵ دی ۱۳۷۴) بر اثر انفجار بمبی که توسط اسرائیلی‌ها در گوشی تلفن همراهش کار گذاشته شده بود، به شهادت رسید.

هم‌زمان با سالگرد این مبارز فلسطینی، موجی از پیام‌ها و مطالب در بزرگداشت وی و مبارزاتش در فیس‌بوک منتشر شد.

سخنگوی حماس بستن صفحه‌ها و حساب‌هایی که عیاش را ستوده بودند را همراهی مقامات فیس‌بوک با سیاست‌های اشغالگرانۀ رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

این در حالی است فیس‌بوک از انتشار مطالب علیه سیاستمداران و سربازان اسرائیلی جلوگیری کرده است.

پیش‌تر نیز سامی ابوزهری، سخنگوی دیگر حماس، گفته بود رژیم اسرائیل در موارد متعدد از فیس‌بوک برای بیان «غرور و افتخار به کشتار فلسطینی‌ها» استفاده می‌کند.

به گزارش معاً، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در حال کار روی قانونی است که تل‌آویو را ملزم به فشار بر فیس‌بوک برای حذف صفحات و مطالب ضد اسرائیلی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.