مشهد- رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور پرداختن به ازدواج دانشجویی را مهمترین کار فرهنگی دانست و گفت: باوجود افزایش تعداد دانشجویان، رشد ازدواج دانشجویی آهسته و کند است.

ثبت نام ۲۵هزار زوج در بیستمین دوره ازدواج دانشجویی/رشد ازدواج دانشجویی آهسته است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد محمدیان صبح یکشنبه در نشست خبری بیستمین ازدواج دانشجویی در مشهد اظهار کرد: بیستمین جشن ازدواج دانشجویی با شعار «ازدواج آسان، بهنگام و آگاهانه» از ۲۲ دی ماه سال جاری در مشهد آغاز می شود و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور افزود: برای این دوره ازدواج دانشجویی تاکنون ۲۵ هزار زوج ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود این تعداد به ۳۰ هزار زوج برسد.

وی افزود: در ۲۷ درصد این زوجها هر دو نفر دانشجو هستند و مهریه سه هزار زوج نیز ۱۴ سکه بهار آزادی بوده که نشانگر توسعه فرهنگ مهریه سبک است.

حجت الاسلام محمدیان گفت: تعداد ازدواج دانشجویی در دانشگاه های تک جنسیتی بیشتر از دانشگاههای مختلط است.

وی اظهار کرد: استان تهران با ۱۶ درصد، اصفهان با ۱۱ درصد، یزد با ۶ درصد و خراسان رضوی با ۵، ۶۶ درصد بیشترین تعداد ازدواجهای دانشجویی را در سال جاری داشتند.

وی ادامه داد: در بین وزارتخانه ها نیز وزارت علوم ۳۲ درصد، دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵ درصد، دانشگاه پیام نور ۱۵ درصد، وزارت بهداشت ۸ درصد، وزارت آموزش و پرورش هفت درصد و دانشگاه های غیر انتفاعی و علمی کاربردی نیز هر کدام پنج درصد ازدواج های دانشجویی را به خود اختصاص داده اند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور ازدواج دانشجویی در مقطع کارشناسی را با ۶۱ درصد بیشترین تعداد ازدواج های دانشجویی ذکر کرد و گفت: مقطع کارشناسی ارشد با ۲۴ درصد و دکترا با ۶ درصد نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی تاکید کرد: طلاق در ازدواجهای دانشجویی ۲ و نیم درصد است و این نوع ازدواج به دلیل آموزشهایی که قبل، بعد و حین ازدواج انجام می شود نسبت به بقیه ازدواجها، پایدارتر است.

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه برای هر کار ده ها و صدها ساعت آموزش در نظر گرفته می شود اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقهای زندگی ازدواج است و بی توجهی به آموزش در این زمینه بخشی از مشکلات را بوجود می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.