گزارش بخش امنیتی آمریکا نشان می‌دهد که دخالت روسیه در انتخابات این کشور در واکنش به فساد مربوط به دوپینگ در روسیه و اتفاقات مربوط به المپیک بوده است.

دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به تلافی افشاگری‌های دوپینگ

به‌ گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت  Inside the games، گزارشی که با همکاری CIA، FBI و آژانس امنیت ملی آمریکا NSA نوشته شده نشان داده است ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با دخالت در انتخابات آمریکا قصد داشته تا مسائل مربوط به دوپینگ در روسیه و شایعه تلاش‌های آمریکا برای افشا کردن دوپینگ روسیه را جبران کند.

بررسی‌های اخیر نشان داده که بیش از یک هزار ورزشکار روس در بازی‌های المپیک و پارالمپیک دوپینگ کرده‌اند.

به نقل از ایسنا، اولین بار افشاگری‌ها درباره المپیک زمستانی سوچی ۲۰۱۴ در روزنامه‌ نیویورک تایمز منتشر شد. با این حال بعد از گزارش نیویورک تایمز، آژانس جهانی ضددوپینگ و کمیته‌ مستقل بررسی دوپینگ سیستماتیک در روسیه نیز گزارش‌های در تایید آن منتشر کردند.

روسیه مشکلات دوپینگ در این کشور را قبول کرده اما همواره دوپینگ سیستماتیک و دولتی در این کشور را رد کرده است.

روسیه معتقد است که شایعات مربوط به دوپینگ سیستماتیک در این کشور حمله سیاسی از سوی غرب است.

گزارش سازمان های امنیتی آمریکا نشان می‌دهد که دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با آگاهی شخص پوتین انجام شده و راهی برای جبران تلاش‌های غرب در خدشه دار کردن وجه ورزش روسیه بوده است.

پیش از  المپیک ریو ۲۰۱۶، آژانس جهانی ضد دوپینگ از کمیته‌ بین‌المللی المپیک درخواست کرد تا روسیه به طور کلی از  المپیک محروم شود. با این حال IOC مساله محروم کردن ورزشکاران روس را بر عهده فدراسیون‌های جهانی گذاشت اما کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک به صورت کامل ورزشکاران روس را از بازی‌های ریو ۲۰۱۶ محروم کرد. هم‌چنین ورزشکاران دوومیدانی و وزنه‌برداری روسیه به صورت کلی از  المپیک ریو محروم شدند.

گزارش آمریکا نشان می‌دهد که پوتین کمپین هک کردن سایت‌های مربوط به انتخابات آمریکا را تشکیل داده تا وجه هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات این کشور را خراب کند و از پیروزی این حزب جلوگیری کند.

در انتخابات سال گذشته آمریکا، هیلاری کلینتون مغلوب رونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود شد. ترامپ رابطه خوبی با دولت روسیه دارد.

هکرهای روس همچنین سایت وادا را نیز پیش از این هک کرده‌اند. با هک شدن سایت وادا اطلاعات پزشکی مربوط به بسیاری از ورزشکاران منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.