خوزستان- استاندار گفت: باوجود ظرفیت های داخلی استان حدود نیمی از کالاها و خدمات مورد نیاز مردم خوزستان از خارج استان تأمین می شود.

نیمی از کالاهای مورد نیاز مردم خوزستان از خارج استان تامین می شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا شریعتی صبح یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در محل اتاق جلسات حوزه استاندار تشکیل شد، از دستگاه های اجرایی و پیمانکاران خواست شیوه های جذب منابع را در نهاد خود با روش جذب از طریق اسناد خزانه وفق دهند اظهار کرد: سال گذشته روش جذب اعتبارات تنها به صورت ملی بوده که از امسال استانی شده سات و چنانچه دستگاهی با آن هماهنگ نشود از اجرای پروژه های خود عقب خواهند ماند.

وی با بیان اینکه جذب بودجه از طریق اسناد خزانه با هدف کنترل نقدینگی در بازار طراحی شده، ادامه داد: از دستگاه های اجرایی استان می خواهم نسبت به جذب سریع تر سهم استان از این طریق اقدام کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با رسیدن به روزهای پایانی سال  حدود سه درصد از سهم اسناد خزانه کاهش پیدا می کند و در صورت تعلل و کوتاهی زیاد در این مسأله امکان تخصیص نیافتن آن ها وجود دارد.

وی افزود: اکنون که سایر دستگاه های قدرت جذب این اسناد را ندارند پیشنهاد می کنم باقی اعتبارات را صرف نوسازی راه ها و شهرسازی و همچنین شبکه فاضلاب با افزایش ۸۰درصد اعتبار اختصاص دهند.

شریعتی خطاب به مدیران و روسای دستگاه های دولتی گفت: قابلیت انعطفا دستگاه های دولتی نسبت به سیاست های جدید دولت باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خوزستان در زمینه خرید کالا و خدمات موفق است، اظهار کرد: سال گذشته کل خرید کالاو خدمات خوزستان  ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که ۸۵ درصد از آن از تولیدات استانی و مابقی از خارج استان خریداری شد. در ۶ ماهه نخست. امسال نیز ۳۵ هزار میلیارد تومان خرید کالا و خدمات داشتیم که ۶۳ درصد از تولیدات خوزستان بود.

وی تصریح‌کرد: کمیته‌ای تشکیل شده است تا بررسی کند که چرا ۴۸ درصد از خرید کالاها و خدمات خارج از استان انجام می‌شود  و درصورتی که استان توانایی تولید کالا و خدمات مورد نیاز را داشته باشد از تولیدات استان استفاده کنیم.

شریعتی خطاب به دستگاه‌های اجرایی گفت: از شرکت‌ها و سازمان‌ها بخواهید که با کدام سازمان‌های بیمه‌ای طرف قرارداد هستند و بیمه گذار را ملزم کنید که در استان حساب بازکند و یا اینکه این وظیفه را به نمایندگی خود در خوزستان محول کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.