دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آتش بس نباید فرصتی برای بازسازی انسانی، مالی و تجهیزاتی گروههای تروریستی برای ادامه جنایت و خونریزی تبدیل شود.

شمخانی: آتش بس نباید به فرصتی برای بازسازی تروریست ها تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به سوریه سفر کرده است با سرلشکر علی مملوک رییس نهاد امنیت ملی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه با حضور فرماندهان عالی نظامی آخرین وضعیت مناطق تحت اشغال گروههای تروریستی ومعارضین مسلح بررسی شد و گزارشی از سوی فرماندهان سوری در خصوص اشغال بخشی از شمال این کشور توسط ارتش ترکیه ارایه گردید.

علی شمخانی در این دیدار با تبریک پیروزی های ارتش و نیروهای مردمی این کشور در مبارزه با تروریسم بویژه آزاد سازی شهر راهبردی حلب اظهار داشت: پیروزی مردم سلحشور سوریه در جنگ جهانی تروریسم علیه این کشور رخدادی تاریخ ساز است.

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی میان ایران، روسیه و سوریه با اشاره به تداوم مبارزه بی امان علیه تروریسم تکفیری و ضرورت تفکیک میان این جبهه و معارضه معتقد به فرایندهای سیاسی گفت: آتش بس نباید به فرصتی برای بازسازی انسانی، مالی و تجهیزاتی گروههای تروریستی برای ادامه جنایت و خونریزی تبدیل شود.

وی تجربه موفق ایجاد قرارگاه مشترک عملیاتی از سوی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت به منظور تحمیع ظرفیتها برای مقابله موثر با تروریسم را الگویی قابل تعمیم برای سرکوب تروریسم در سایر مناطق عنوان کرد و اظهار کرد: کارکرد موفق این ساختار در مقایسه با ائتلافهای تبلیغاتی برخی کشورهای همسایه با طرفهای غربی شاخص قابل ملاحظه ای برای ارزیابی میزان جدیت کشورهاددر مبارزه با تروریسم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزایش تهدیدات امنیتی پس از شکست های اخیر جبهه تروریسم را احتمالی قابل توجه و نیازمند اتخاد تدابیر پیشگیرانه عنوان کرد و اظهار داشت: تجربیات گذشته نشان می دهد که تروریستها پس از تحمل شکستهای میدانی و به منظور افزایش روحیه نیروهای خود، بر ناامن سازی شهرها از  طریق انفجار و کشتار مردم بی گناه متمرکز می شوند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد شرایط مناسب برای خروج  مسلحین از شهر حلب به منظور کاهش تلفات انسانی و جلوگیری از خونریزی بیشتر ادامه داد: منطق نظامی حکم می کرد که فرایند آزاد سازی حلب با تداوم عملیات میدانی، برای انهدام و یا اسارت باقی مانده مسلحین ادامه می یافت لیکن این فرصت مجدد در اختیار آنان قرار گرفت تا ضمن فاصله گرفتن از جنگ، راه گفتگو و ورود در فرایندهای سیاسی را انتخاب نمایند.

سرلشکر علی مملوک رییس نهاد امنیت ملی سوریه نیز در جریان این ملاقات با ابراز خرسندی از سفر هیئت عالی رتبه امنیتی، سیاسی جمهوری اسلامی ایران به سوریه افزود: حمایت بیدریغ ایران از مردم سوریه در برابر جنایتکاران تکفیری همواره درحافظه تاریخی مردم این کشور محو نخواهد شد.

وی با تاکید بر اراده راسخ دولت و مردم سوریه برای تداوم مبارزه تا انهدام کامل جبهه تروریسم تکفیری و پایان دادن به تجاوز خارجی اظهار داشت: تمامیت ارضی و استقلال سوریه خط قرمز دولت و مردم این کشور در ورود به هرگونه فرایند سیاسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.