پرونده بازدید مقامات قضایی برای کلیه مددجویان مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ تشکیل شد.

تشکیل پرونده بازدید مقامات قضایی برای کلیه مددجویان مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ، در راستای تعامل با مقامات قضایی و رسیدگی و پاسخگویی بموقع به مشکلات مددجویان در زمینه ارسال درخواست های آنان جهت بهره مندی از امتیازات قانونی وتاسیسات حقوقی جدیدپیش بینی شده در قانون مجازات اسلامی، جلسه هماهنگی و هم اندیشی جهت چگونگی تشکیل پرونده بازدید مقامات قضایی و فرایند اجرایی آن با حضور سرپرست دایره نظارت بر زندان و مسئولین مجتمع برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فیروزجایی، سرپرست دایره نظارت بر مجتمع در زمینه مزایا و لزوم تشکیل پرونده بازدید مقامات قضایی برای کلیه مددجویان مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ و رسیدگی به مشکلات مددجویان توضیحاتی را به سمع و نظر حاظرین در جلسه رساند.

این پرونده شامل اطلاعات ملاقات حضوری مددجویان با قضات ناظر بر زندان، تقاضاهای مددجویان، نتایج و اقدامات صورت گرفته در این زمینه می باشد تا بانک اطلاعاتی را در زمینه اقدامات صورت گفته در اختیار قرار دهد.

بنابراین گزارش برای هر مددجو در بدو ورود به اندرزگاه پرونده بازدید مقامات قضایی تشکیل میشود که شامل اطلاعات کامل مددجو و پرینت قضایی است.

در هنگام حضور قضات، مددجویان تقاضای خود را در زمینه های مختلف و اعطای برخی امتیازات قانونی به قاضی مربوطه ارائه میدهند سپس قضات این تقاضا ها را در پرونده بازدید ثبت نموده و دستورات مقتضی را صادر می نمایند. در صورت نیاز کلیه درخواست ها و مکاتبات مورد نیاز از طریق معاونت قضایی و اجرای احکام وتوسط سیستم مکانیزه به مراجع قضایی ارسال و پس از دریافت پاسخ از مراجع مربوطه نتایج با ذکر دلایل موافقت یا مخالفت در پرونده بازدید ثبت می‌‎شود.

بدین صورت در نوبتها و روزهای آینده که قضات دیگری با مددجوی فوق دیدار میکنند در جریان روند اقدامات انجام گرفته قرار می گیرند. بدین ترتیب دیگر مددجو یک درخواست را چندین بار تکرار نکرده، در جریان درخواست های قبلی و دلایل رد یا پذیرش قرار گرفته و از مکاتبات مجدد جلوگیری میشود.

فتحی مدیر مجتمع در پایان این جلسه با اشاره به بازدید های مکرر مقامات قضایی و اظهار نظر برخی از مددجویان در زمینه عدم ملاقات با مقامات قضایی تشکیل این پرونده و ثبت بازدید ها را ضروری و سندی در جهت اقدامات انجام گرفته دانست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.