مشهد- مسؤول برگزاری جشنواره استانی تئاتر بسیج هدف از برگزاری جشنواره استانی تاتر بسیج را شناسایی استعدادهای درخشان در مرکز استان عنوان کرد.

مشهد میزبان دوازدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ سید جواد کمالی در ادامه گفت: از ۲۴ کانونی که در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، ۵۷ اثر از مشهد، خواف، سبزوار، چناران، قوچان، نیشابور و کاشمر به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری و بازخوانی اولیه، ۲۰ اثر به تهران فرستاده شده تا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی افزود: با اعلام مجدد به دبیرخانه استانی، در نهایت ۶ اثر برای اجرای عمومی از ۲۱ تا ۲۴ دی ماه (زمان برگزاری جشنواره) انتخاب شدند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی خاطرنشان ساخت: اختتامیه در روز ۲۴ دی ماه با حضور انجمن‌ها، دبیر جشنوراه کشوری و هنرمندان بسیج کشور برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست ، دبیر جشنواره تئاتر استانی بسیج با اشاره به اینکه بعد از تأیید آثار راه ‌یافته به جشنواره تئاتر بسیج، مسؤولیت انجمن نمایشی تئاتر بسیج را قبول کردم، گفت: آثار راه‌ یافته شامل سه اثر صحنه‌ای به نام‌های «یک تکه از ماه» به کارگردانی کریم جشنی، «آخرین شیفت شب» به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی، «عشرت‌کده اجنه» به کارگردانی محمد تربتی و سه نمایش خیابانی به نام های «خانی دیگر» به کارگردانی جواد حافظی، «قبرستان شماره ۱۳» به کارگردانی حسن قادری و «مشهد شلمچه» به کارگردانی عباس جان فدا است.

علی روحی اذعان داشت: نمایش «دیدومک» هم به عنوان نمایش مهمان در این جشنواره حضور دارد و سه اثر هم در بخش خوانش در مکان پلاتو نقش‌یاب، خانه‌ تئاتر خراسان رضوی واقع در معلم ۱۸، عدل ۲۳ برگزار می‌شود.

مسؤول انجمن نمایشی تئاتر بسیج همچنین از خوانش نمایش‌های «فراموشی» به کارگردانی شهرام رضاپور،«آی زن‌ها همیشه منتظرند» به کارگردانی سعید سعیدیان اصل و «آخرین شیفت شب» به کارگردانی عباس جانفدا خبر داد و تأکید کرد: حسین وحدتی مدیریت بخش خوانش این جشنواره را برعهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.