۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 491435

گروه تروریستی داعش در درگیری های اخیر با ارتش سوریه تلفات سنگینی داده است.

تلفات سنگین داعش در ژانویه

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری شبستان؛ ،منابع دولتی سوریه اعلام کردند که در درگیری های اخیر در نزدیکی پایگاه هوایی «تیاس» در غرب «تدمر» میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی،120 عضو گروه تروریستی داعش کشته شده و 10 واحد سخت افزارهای نظامی این گروه،تخریب شدند.

درگیری های اصلی در نزدیکی روستای «شریفه» رخ داد،جایی که داعش کماکان تلاش های خود را برای تحت فشار قرار دادن نیروهای دولتی به منظور قطع خطوط تدارکاتی به پایگاه هوایی «تیاس» ادامه می دهد.

در اوایل ژانویه ،گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه واحدهای گروه تروریستی داعش در حال عقب نشینی از منطقه پایگاه هوایی «تیاس» هستند.

اکنون کاملا واضح و مبرهن است که این اقدام مانوری از سوی داعش برای آمادگی به منظور انجام عملیات بیشتر در این منطقه بوده است.

ارتش سوریه همچنین پیشروی داعش به پایگاه هوایی در  مسیر «دیر حافر» در استان حلب را دفع کرد.

منابع دولتی اعلام کردند که حدود 40 عضو داعش در این درگیری ها کشته شده و 5 خودروی آنها نیز منهدم شد.

هم نیروهای دولتی و هم گروه های شبه نظامی که عمده آنها را اعضای فتح الشام و احرار الشام تشکیل می دهند به عملیات فعال نظامی خود در مقابل یکدیگر در منطقه «وادی برادا» واقع در شمال غربی دمشق ادامه می دهند.

روز پنجم ژانویه،ارتش سوریه،نیروهای دفاع ملی و حزب الله لبنان با حمایت های هوایی و واحدهای آتشبار به طرف مواضع متعلق به گروه های شبه نظامی در «عین فیجه» ،«عین خضرا» و «بسیمه» پیشروی کردند.

حدود 55 تروریست عمدتا در نتیجه حملات آتشبارها جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.