قزوین - مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: طرح مرمت بازار قیصریه قزوین از امسال با مشارکت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه، سازمان نوسازی و بهسازی شهر به نمایندگی از شهرداری قزوین و مشارکت مالکین حجره‌ها تحت نظارت حوزه معاونت عمرانی استانداری آغاز شد.

طرح مرمت بازار قیصریه قزوین آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، رشوندآوه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های ستادی و اجرایی اعم از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شهرداری، دادگستری، نیروی انتظامی، ادارات برق، گاز، مخابرات و آب و فاضلاب و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: در خصوص موضوعات کاری مرتبط با میراث فرهنگی و بافت‌های تاریخی که با حضور دکتر طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کل کشور در دفتر معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح فاز یک این پروژه با پیشرفت قابل‌توجهی در دست تهیه است و تاکنون بیش از ۲۰ جلسه با حضور مدیر دفتر فنی استانداری و سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین برگزارشده است.

 مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین تصریح کرد: قطعاً مرمت این بخش از بازار در زیبایی بصری بازار قزوین و جلب گردشگر و رونق اقتصادی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رشوندآوه با اظهار اینکه این طرح به‌عنوان پایلوتی در شهر قزوین در دست اجرا است تا اتصال این بخش با مجموعه سعدالسلطنه که در مجاورت آن است کامل شود، افزود: در آینده در بخش‌های دیگر بازار نیز تحقق یابد و امید است با حمایت کسبه و همت مسئولان و مدیران شهری، این پروژه با موفقیت هرچه تمام به‌عنوان یک تجربه ارزشمند تحقق یابد.

وی اعلام کرد: قبل از شروع طرح با کسب نظرسنجی از کسبه و صاحبان مشاغل در بازار اشتیاق فراوانی در کسبه جهت انجام پروژه دیده شد و بسیاری نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت در پروژه داشتند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین افزود: قطعاً انجام چنین پروژه‌هایی منجر به رونق اقتصادی بیشتر، حضور بیشتر مردم و برقراری ارتباط با بافت‌های تاریخی و سنتی شده و کمک شایانی در جهت حفظ ارزش‌ها و سنت‌های پیشین خواهد داشت.

رشوندآوه بیان کرد: هم‌جواری بازار قیصریه با مسجدالنبی و مراکز مذهبی شهر باعث شده است پیوند مرکز اقتصادی با بافت تاریخی و فرهنگی و حفظ سنت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در بازار سنتی همواره پر رنگ و مردمی باشد.

وی ادامه داد: بازار قزوین اصلی‌ترین مرکز اقتصادی شهر قزوین است که در مرکز شهر و بافت تاریخی قزوین واقع‌شده است و این بازار با قدمتی در حدود ۵۰۰ سال و باقی‌مانده از دوران پرشکوه صفوی است. راسته قیصریه که به بازار فرش قزوین نیز مشهور است یکی از بازوهای اصلی تاریخی و اقتصادی این مجموعه عظیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.