۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۸
کد خبر: 491620

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: تشریفات وتجمل گرایی ازدواج را در جامعه سخت کرده و به تاخیر انداخته است.

تجمل گرایی، عامل تاخیر در ازدواج

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته در مسجد حکیم اصفهان افزود: فرهنگ های غلط در ازدواج موجب ایجاد شرایط سخت برای ازدواج جوانان و افزایش سن ازدواج در جامعه شده که این موضوع پیامدهای منفی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: ارتباط نامشروع بین دختر و پسرها و اینگونه رفیق بازی ها در جامعه از پیامدهای شرایط ازدواج سخت است که برای جامعه آسیب ساز شده است و جوان ها باید از اینگونه رفاقت و ارتباطات بپرهیزند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: رفیق بازی و برقراری ارتباط نامشروع از عوامل افزایش طلاق در جامعه و رشد میزان طلاق در برابر ازدواج است که باید مراقب این رفتارهای غلط باشیم.

وی انتخاب دوست را مهم دانست و گفت: جوانان در ارتباطات و رفاقت ها از روابط نا مشروع بپرهیزند و دوستان خود را از میان افراد دیندار، انقلابی و پایبند به اصول اسلامی و کسانی که زمینه رشد و پیشرفت آن ها را فراهم سازند انتخاب کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: رفیق بد اثر بد خود را بر انسان می گذارد و انسان را از مسیر صحیح و درست دور می کند که باید مراقب چنین ارتباطاتی باشیم.

وی بر اقامه نماز یومیه و نمازهای مستحبی به ویژه نماز شب تاکید کرد و گفت: نماز مایه سعادت دنیا وآخرت انسان است و علاوه بر اهتمام به اقامه نماز یومیه انسان برای اقامه نماز شب نیز همت کند که بر اساس قرآن موجب کسب مقام محمود می شود.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.