رئیس جمهور آفریقای جنوبی از شهروندان این کشور خواست به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین از سفر به فلسطین اشغالی خودداری کنند. وی تاکید کرد که کشورش به حمایت از ملت فلسطین ادامه می دهد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی از شهروندانش خواست به اسرائیل سفر نکنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جیکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سخنانی به مناسبت ۱۰۵ امین سالروز تاسیس حزب کنفرانس ملی آفریقا تاکید کرد که کشورش از قطعنامه اخیر شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری استقبال کرده و خواستار توقف هرچه سریع تر ساخت و سازهای این رژیم در اراضی فلسطینی است.

زوما تاکید کرد که ملت فلسطین به زودی به اهداف و خواسته های خود دست خواهد یافت و به استقلال خواهد رسید و ما نیز در این راستا به حمایت از فلسطینیان ادامه می دهیم.

دولت آفریقای جنوبی سیاست های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را به نظام آپارتاید آفریقای جنوبی از سال ۱۹۴۸ تا سال ۱۹۹۴ تشبیه کرد.

این در حالی است که آفریقای جنوبی اخیرا اصلاحاتی در قانون اساسی این کشور ایجاد کرد تا مانع از خدمت نظامی شهروندان آفریقایی دارای تبعیت اسرائیلی در ارتش اسرائیل شود. این کشور همچنین محدودیت هایی را نیز بر سر راه واردات کالاها و محصولات صهیونیستی به آفریقای جنوبی ایجاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.