زاهدان- به مناسبت رحلت مبارز انقلابی حضرت آیت الله رفسنجانی مراسم بزرگداشتی با حضور علمای تشیع و تسنن در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مراسم گرامیداشت آیت الله رفسنجانی با حضور علمای شیعه و سنی در سراوان برگزار شد

به گزارش  قدس آنلاین، در این مراسم که حجت الاسلام دهقان امام جمعه، مولوی محمد یوسف حسین پور، فرماندار سراوان معاونان فرماندار، مسئولان دستگاههای اجرایی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، علمای اهل تسنن و تشیع و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، شرکت کنندگان با قرائت فاتحه و تلاوت آیات قران کریم و ذکر مصیبت به سوگواری این یار دیرین امام ، رهبری و انقلاب پرداختند.

امام جمعه شهرستان سراوان در این مراسم با عرض تسلیت رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مسائلی که نباید هرگز فراموش کرد مرگ است؛ چرا که هر نفسی مرگ را خواهد چشید،اگر چه در برجهای محکم هم حضور داشته باشد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: از دست دادن عزیزان موعظه است و یاد آوری مرگ باعث می شود انسان شهوات نفسانی را کنترل وآتش حرص و ولع را کم کند تا جاییکه دنیا درنظرش حقیر می آید.

وی ادامه داد: امروز ایران در غم فقدان یار دیرین امام و رهبری به سوگ نشسته است و این غم تداعی کننده رحلت جانگداز امام خمینی(ره) است.

وی اظهار داشت: با نگاه به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی می توان دریافت که ایشان مسیر الهی را برای مردم می خواست و این موضوع باعث شد تا مردم شریف ایران در فراق این مرد بزرگ در سرتاسر ایران عزادار شوند و به یاد آن بزرگ مرد مراسم ترحیم برگزار کنند.

امام جمعه سراوان افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از مفسران قران کریم بودند که آیات قرآن را به صورت موضوعی تفسیر نموده که این تفاسیر را در طول دوران زندان و شکنجه رژیم منحوس پهلوی آماده کرده است.

وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان جنگ نماینده امام بودند و علاوه بر آن مسئولیت های خطیر و مهمی را در طول دوران انقلاب سپری کردند.

امام جمعه سراوان اظهار داشت: ایشان مرد سازندگی بودند تا جایی که بلافاصله پس از جنگ و در دوران ریاست جمهوری خود به سازندگی، عمران و آبادانی ایران روی آوردند و با تاسیس کارخانه ها، فرودگاهها و سدها در جهت سازندگی و رفع موانع پس از جنگ و ترمیم و بازسازی ایران تلاش وافری را نشان دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.