۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: 491801

کاهش ارزش دلار و نگرانی ها از تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب شد تا تقاضا برای خرید طلا افزایش یابد و قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم در طی بیش از یک ماه گذشته برسد.

قیمت طلا افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا به رقم ۱۱۸۷ دلار و ۶۱ سنت رسید که بالاترین رقم از ۵ دسامبر تاکنون بود، اما بعدا اندکی تعدیل شد و با نیم درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۱۸۷ دلار و یک سنت رسید.
قیمت طلای آمریکا نیز امروز ۰.۲ درصد افزایش داشت و به ۱۱۸۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.
دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره گفت: «اظهارنظرها در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که بر ارزش پوند تاثیر گذشته، موجب افزایش خرید طلا به قصد سرمایه گذاری امن شده است.»
پس از اظهارات نخست وزیر انگلیس  در خصوص خروج کشورش از اتحادیه اروپا، ارزش پوند امروز کاهش یافت. اظهارات ترزا می گمانه زنی ها در این باره را افزایش داد که  روابط تجاری خود با اتحادیه اروپا را پس از خروج بر هم خواهد زد.
هاینس افزود، دیگر عامل افزایش قیمت طلا، تقویت تقاضای فیزیکی در چین در آستانه سال نوی چینی در اواخر ماه جاری بوده است. وی افزود، چشم انداز دراز مدت قیمت طلا احتمالا کاهشی است.
هاینس افزود: «چشم انداز نرخ بهره در آمریکا عامل اصلی حرکت قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.»
قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و افزایش ارزش دلار می شود که هر دو از عوامل کاهش قیمت فلز زرد هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.