در پی درگذشت مرحوم علی شریعتمداری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر این شورا با صدور پیامی اعلام کرد: نام شریعتمداری به عنوان یک دانشمند دلسوز و متدین هیچگاه فراموش نمی‌شود.

نام شریعتمداری به عنوان یک دانشمند دلسوز و متدین هیچگاه فراموش نمی‌شود

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پی درگذشت  مرحوم علی شریعتمداری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبردزفولی دبیر این شورا در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

در متن کامل پیام تسلیت مخبر دزفولی آمده است: درگذشت دانشمند متعهد و خدمتگزار علی شریعتمداری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را به جامعه علمی و نخبگان کشور تسلیت می‌گویم، ایشان از ابتدای تاسیس ستاد انقلاب فرهنگی و پس از آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای رشد و تعالی آموزش عالی و تعلیم و تربیت در کشور از هیچ تلاش و کوشش دریغ نداشت و عاشقانه در این مسیر به خدمتگزاری پرداخت.

وی در این پیام عنوان کرد: نام علی شریعتمداری در تاریخ آموزش عالی و تعلیم و تربیت ایران اسلامی به عنوان یک دانشمند دلسوز و متدین هیچ گاه فراموش نخواهد شد، شریعتمداری که در سال های قبل از انقلاب به واسطه مبارزه با رژیم ستم شاهی سختی و مرارت های فراوانی را متحمل شده بود پس از پیروزی انقلاب نیز مانند یک مجاهد نستوه همواره در راستای اعتلای فرهنگ و دانش در کشور با دلسوزی و ایثار در مسیر اصلاح و ارتقای نظام تعلیم و تربیت گام برداشت.

مخبردزفولی در این پیام آورده است: تلاش ایشان در بازسازی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و ایفای نقش به عنوان اولین رئیس این فرهنگستان؛ نیز از دیگر ثمرات حیات پربار علی شریعتمداری در خدمت به جامعه علمی و نخبگانی کشور است. در روند تدوین و تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که فرموده رهبر معظم انقلاب از آرزوهای معظم له پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود نیز شریعتمداری علی رغم مشکلات جسمی پرتلاش و مشفقانه در تمام جلسات شوراهای تخصصی و صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی حضورمی یافت و نظرات راهگشا و سودمند خود که حاصل تجربیات گرانقدر و دانش او بود را مشفقانه ابراز می‌کرد.

در پیام دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اعلام شد: مرحوم مغفور علی شریعتمداری تا آخرین روزهای حیات خود همواره نسبت به اوضاع تعلیم و تربیت در کشور حساس بود و در آخرین ملاقات اینجانب و جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایشان بارها بر لزوم تلاش همه برای رساندن حوزه تعلیم و تربیت به جایگاه شایسته خود تاکید داشت. در گذشت شادروان علی شریعتمداری، برای همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که ایشان را به صفات نیکویی چون پارسایی، تواضع و علم دوستی می‌شناختند؛ سنگین و اندوهبار است.

مخبردزفولی عنوان کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تمام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامعه نخبگانی کشور و همه بازماندگان مرحوم شریعتمداری برای روح آن مرحوم رحمت بی منتهای خداوند متعال را خواستارم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.