رئیس‌جمهور مصر ضمن حمایت از روند صلح در سودان جنوبی بر ضرورت مهار بحران در این کشور تأکید کرد.

اعلام حمایت السیسی از روند صلح در سودان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر امروز سه‌شنبه در کنفرانس خبری با «سلواکر میاردیت» رئیس‌جمهور سودان جنوبی تأکید کرد که قاهره از روند صلح و سازش مسالمت‌آمیز در سودان جنوبی برای احیای صلح و ثبات و رفاه حمایت می‌کند.

وی افزود که در دیدار با سلواکر دو طرف ایفای نقش مثبت هیأت سازمان ملل در سودان جنوبی و اهتمام مصر به مشارکت در آن و همچنین اهتمام به تحقق صلح و ثبات در سودان را مورد بررسی قرار دادند.

طبق گزارش بوابة الوسط، السیسی همچنین با اشاره به ضرورت مهار بحران در سودان جنوبی تأکید کرد که روند صلح باید بر اساس اصول صلح فراگیر و ممانعت از تشدید هر گونه خشونت باشد.

وی در ادامه اراده سیاسی برای تحقق صلح و زمینه‌سازی برای آن در پرتو اوضاع دشوار سودان جنوبی را ستود و ضمن اشاره به حمایت قاهره از این کشور در زمینه‌های مختلف و تقویت روابط دوجانبه، گفت که ثبات سودان اولویت مصر است و مصر دومین کشوری بود که سودان جنوبی را به رسمیت شناخت.

از سوی دیگر سلواکر گفت که برخی افراد در سودان جنوبی مانع تحقق صلح هستند اما وی از زمانیکه معاون رئیس‌جمهور سودان جنوبی بوده برای تحقق صلح و اجرای تمامی تعهدات تلاش کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اقامت هزاران شهروند سودان جنوبی در مصر، از السیسی به دلیل حمایت از این کشور در نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.