با گذشت حدود ۴۸ ساعت از ریزش ساختمان ۴ طبقه در ورامین و کشته شدن یک مادر و دو فرزندش، که در نتیجه بی‌کفایتی و اهمال‌کاری برخی مدیران در اداره شهر بوده، هنوز هیچ مسئولی از خانواده‌های داغدیده و مردم ورامین عذرخواهی نکرده است.

سایه شوم باندبازی مدیریت شهری ورامین بر سر مردم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، پس از حادثه تلخ 2 شب‌ گذشته که موجب اندوه همه شهروندان ورامین شد، عکس‌العمل‌های بسیاری از آن‌ها مشاهده شد، که ایجاد هشتک «ما بی‌غیرت نیستیم» شهروندان در قبال بی‌مسئولیتی برخی مدیران شهری، تشکیل کمپین درخواست استعفای شهردار توسط اصحاب رسانه و مردم ورامین و همچنین درخواست خانواده داغدار حادثه‌دیده برای عزل شهردار از نمونه این اقدامات است.

اما آنچه بیش از هر چیز دل مردم و به ویژه خانواده حادثه‌دیده را به درد آورده است، عدم عذرخواهی شهردار و اکثریت اعضا شورای شهر است؛ چرا که اهمال این افراد در قبال این حادثه جای هیچگونه تردیدی را باقی نگذاشته است.

با اندکی توجه در محل قرار گرفتن این ساختمان که در خیابان اصلی ورامین- تهران و تنها با فاصله حدود 300 متر از خانه شهردار می‌باشد، چند سوأل به ذهن متبادر می‌شود.

اولین سوأل این است که آیا گودبرداری در زمین مجاور این ساختمان با مجوز شهرداری بوده و آیا اصول مهندسی صحیح روی آن اعمال شده است یا خیر؟ آیا نظارتی بر روی کار آن وجود داشته است؟ چرا شورای شهر که کار نظارت بر شهردار را دارد در این مسائل ورود نمی‌کند؟

لازم به ذکر است اعضای شورای شهری که حیدریان را به عنوان شهردار ورامین انتخاب کرده‌اند، چندی پیش برای اینکه نشان دهد وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند طرح سوأل از شهردار را کلید زدند.

جلسه طرح سوأل از شهردار بیشتر به جلسه گروکشی شباهت داشت تا سوأل از شهردار و در نهایت نیز بدون اینکه پاسخ درستی از شهردار دریافت شود جلسه به اتمام رسید؛ امّا پس از چند ساعت در کمال تعجب اعلام شد که اکثر اعضای شورای شهر از پاسخ شهردار اقناع شده‌اند و گویا هیچ کار غیرقانونی در شهرداری انجام نشده است و تنها مشکل این ارگان، استخدام‌های بی‌ضابطه‌ای بوده که آن هم به مدد گروکشی اعضای شورا حل شد.

در مورد حادثه اخیر نیز شنیده شد که شهردار اعلام کرده بود که گودبرداری بدون مجوز شهرداری انجام شده است؛ بدون هیچ توضیحی می‌توان فهمید که این سخن شهردار تنها توجیهی سطحی بوده و هیچ توجیه عقلانی در کار نیست.

البته حادثه‌ای که 2 شب گذشته در ورامین رخ داد تنها یک مورد از موارد کثیر تخلفات در شهر ورامین است که توسط مسئولان شهری هیچ اقدامی برای مقابله با آن نشده است، که نمونه آن ساخت خانه‌های بیش از 4 طبقه در کوچه‌های 6 متری و یا ساخت خانه‌های بالای 5 طبقه است که طبق قانون شهرسازی تخلف است و این تخلفات پیش چشم تمام مسئولان شهری در حال اجراست.

حال مسأله اصلی همه شهروندان این است که آیا این حادثه که نشان از بی‌کفایتی و اهمال‌کاری برخی مدیران در اداره شهر بوده، سبب تغییرات اساسی در ورامین و یا برخورد با مسببان اصلی این حادثه می‌شود و یا بعد از چندی با به فراموشی سپردن آن شاهد تخلفات فراتر و سوگواری خانواده‌های دیگر در شهر خواهیم بود.

حداقل کاری که شهردار می‌توانست در این موقعیت انجام دهد به عهده گرفتن مسئولیت این حادثه غم‌انگیز و عذرخواهی از خانواده‌های داغدیده و مردم ورامین بود که پس گذشت حدود 48 ساعت از این حادثه چنین چیزی مشاهده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.