قم- مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه برای حفظ نظام باید واقعاً ملا باشیم گفت: طلاب باید کمی از استراحت خود بکاهند و رنج مطالعه و تلاش برای علم را به جان بخرند تا بار امانتی که میراث علما و بزرگان است را پاسداری کنند.

طلاب با تلاش علمی خود میراث علما و بزرگان را پاسداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح چهارشنبه در جلسه درس خارج اصول خود که در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه سال ۱۳۳۱ امام (ره) به محلات سفر کرده بودند و چند ماهی برای مردم درس اخلاق می‌گفتند اظهار داشت: مردم محلات هم پای درس اخلاق ایشان بودند، علم و دانش فراوان یکی از علل موفقیت امام(ره) بود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه برای حفظ نظام باید واقعاً ملا باشیم افزود: این امانتی که بزرگان و علما برای ما باقی گذاشته‌اند، از همین رو به طلاب توصیه دارم مردانه درس بخوانید.

وی با تاکید براینکه برخی که درس نمی‌آیند و می‌گویند نوار را گوش می‌کنیم اما حقیقت این است که کسی با نوار ملا نمی‌شود و بلکه طلاب باید پای درس استاد حاضر شوند خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار انسان‌های پرتلاشی هستند که در راه کسب علم و پاسداشت میراث بزرگان و علما تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طلاب باید کمی از استراحت خود بکاهند و رنج مطالعه و تلاش برای علم را به جان بخرند  تا بار امانتی که میراث علما و بزرگان است را به دیگران بسپارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.