آیت الله میرباقری گفت: کفار با ساختنِ ابزارهای کاربردی، شبههٔ عینی علیه اسلام ایجاد می‌کنند و در قلوب و افکار نفوذ می‌کنند

کفار با ساختنِ ابزارهای کاربردی در قلوب و افکار نفوذ می‌کنند

به گزارش «قدس آنلاین»،   متن زیر گفتاری از آیت الله میرباقری است که در محرم امسال ایراد شده است.

کفار از طریق اقداماتی که انجام می‌دهند اغواء می‌کنند و فضا را آلوده می‌کنند.

آنها صرفاً استدلال نمی‌آورند و کتاب نمی‌نویسند، بلکه یک تمدن می‌سازند که اغواگر است.  

خدا رحمت کند یک استاد عزیزی داشتیم که می‌فرمود: این فیلمی که نشان می‌دهد که آن آقا در فلان کشور اروپایی، از طبقه بیستم، در زمستان، ماشین آخرین سیستم را روشن می‌کند و گرم می کند، بعد می‌آید سوار می شود؛ این، شبهه‌اش برای اسلام، از شبهه «ابن‌کمونه» [که یک شبهه نظری است] سخت‌تر است.  

این شبههٔ کارآمدیِ اسلام است؛ یعنی او یک تمدن درست می‌کند، نیازهایی را ایجاد می‌کند که مصنوعی است؛ مثل اینکه آدم را به مواد مخدر معتاد می‌کنند و بعد هم ارضائش می‌کنند و انواع مواد مخدر هم در دسترس قرار می‌دهند؛ یا به مواد الکلی معتادش می‌کنند و بعد انواع خمر با درجات اسکار را هم در اختیارش قرار می‌دهند. همه‌اش مصنوعی است و نیازِ واقعی نیست. یک نیازهایی ایجاد می‌کند، بعد این نیازها را هم ارضاء می‌کند؛ یک کارآمدی‌ای از خودش نشان می‌دهد که ایجاد شبهه می‌کند.  

آنها یک شبهه عینی با تمدن و اقدامات خودشان ایجاد می‌کنند و صرفاً با حرف و کتاب نیست و از این طریق، تسلط و نفوذ پیدا می‌کنند و قلوب و افکار و اعتقادات را سست می کنند.

انبیاء هم وقتی می‌آیند اینطور نیست که فقط استدلال می‌کنند. بله، استدلال هم یک بخشی از کار انبیاء است. ولی یک مجموعه اقداماتی دارند. با مجموعه اقداماتی که رسول و اوصیاء انبیاء الهی و وجود مقدس نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) انجام می دهند، کار به حدی واضح می شود که صف مؤمنین و کفار، تفکیک می شود...».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.