نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد دولت باراک اوباما قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت درباره شهرک‌سازی‌ها را تهیه و به تصویب آن کمک کرد.

نتانیاهو: تهیه قطعنامه شورای امنیت ضد شهرک‌سازی‌ها کار دولت اوباما بود

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از ایسنا؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی با رهبران و اعضای شورای کمیته روابط عمومی اسرائیل- آمریکا (آیپک) گفت: اسرائیل اطلاعات موثقی دارد که نشان می‌دهد دولت باراک اوباما(رئیس‌جمهور آمریکا) در تهیه قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت شرکت و بر قبول آن پافشاری کرد.

نتانیاهو گفت: این اقدام دولت اوباما نقطه عطف "منفی" در سیاست دولت‌های آمریکا و حزب‌های دموکرات و جمهوری طی چند سال بوده است.

شورای امنیت ۲۳ دسامبر قطعنامه‌ای را علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل تصویب کرد. آمریکا به این قطعنامه رأی ممتنع داد و از حق وتو برای تصویب نشدن آن استفاده نکرد.

از سوی دیگر، نتانیاهو طی بازدید از مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرانه باختری گفت: متأسفانه نه تنها تشکیلات خودگردان فلسطین "تروریسم" را محکوم نمی‌کند بلکه حتی مسئولان جنبش فتح از عملیات "تروریستی" اخیر استقبال کردند.

وی گفت: ما به خوبی می‌دانیم که با تغییرات سیاسی دراماتیکی روبرو هستیم و معتقدیم که برخی از آن‌ها برای اسرائیل خوب هستند اما متأسفانه هنوز به مرحله آرام کردن موضع نرسیده‌ایم.

نتانیاهو گفت که ارتش رژیم صهیونیستی طی سال میلادی گذشته ۴۵۰ قطعه سلاح را در کرانه باختری کشف و ضبط کرده است.

اخیرا یک جوان فلسطینی با کامیونش نظامیان صهیونیست را در جنوب قدس زیر گرفت که به کشته شدن شش سرباز اسرائیلی و زخمی شدن ۱۸ تن دیگر منجر شد. مجری این عملیات نیز به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.