قزوین - شاهرخی معاون سیاسی استاندار گفت: باید از فرصت های حضور اتباع خارجی بهره لازم را برد و با بکارگیری مکانیسم های لازم از تبعات و تهدیدات آنان کاست.

بکارگیری مکانیسم های لازم از تبعات و تهدیدات حضور اتباع خارجی می کاهد

به گزارش قدس آنلاین، سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استانداری قزوین طی سخنانی در جلسه بررسی حضور اتباع خارجی در شهرستان تاکستان که با حضور مسئولین برگزار شد، با اشاره به خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی پناهندگان این مهم را هم دارای فرصت و هم تهدید دانست و افزود :اتباع کشور افغانستان به لحاظ اشتراکات تاریخی ، اعتقادی و فرهنگی زیادی که با مردم ایران داشته و در ابعاد مختلف منجمله هم فکری، احساس امنیت و همراهی با فضاهای فرهنگی دارند  لازم است تا از این ظرفیت بهره ای لازم برده شود. 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با تبیین و تشریح دلایل فرصت و تهدید اتباع خارجی اظهار داشت: برای بهره مندی از فرصت اتباع خارجی ساماندهی و شناسایی این افراد و نوع تخصص ها و انگیزه های ورود آنان به کشور امری ضروری و لازم است. 
شاهرخی بیان داشت: حجم گسترده خدمات ارائه شده در حوزه های آموزشی ، بهداشتی ، خدماتی و امثالهم که بودجه قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد گویای سخاوتمندی ایرانیان بوده و این تلاش ها همیشه و درصد قابل نظیری   برای آن متصور نبوده و نیست  و تمجید سازمان های بین المللی از عملکرد جمهوری اسلامی ایران خود موید این مطلب است.
وی افزود: علیرغم عضویت در سازمان های بین المللی الزام این سازمان ها برای کمک به جمهوری اسلامی ایران به جهت میزبانی از خیل گسترده و عظیم پناهندگان و مهاجرین مساعدت های این سازمان ها در مقابل خدمات و کمک های جمهوری اسلامی ایران بسیار ناچیز و اندک است.
معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استانداری قزوین در ادامه با بر شمردن تهدیدات ناشی از حضور اتباع خارجی گفت: وسعت و گستردگی مهاجرت به لحاظ چالش ها و اتفاقات در منطقه و کشورهای همسایه ایران ما را به ناچار میزبان خیل گسترده از اتباع خارجی کرده که شاید بتوان گفت یکی از آسیب ها از ناحیه اتباع خارجی غیر مجاز است که با تجاسر به قانون زیر پا گذاشتن قوانین وارد کشور شده و منطبق با زیر ساخت های کنونی جامعه ما نیست و اگر ساماندهی آنان در اولویت قرار نگیرد می تواند تهدید برای جامعه در سویه های مختلف اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ... باشد. 
شاهرخی با تأکید بر مشکلات حقوقی و قضایی این نوع اتباع که از بدو ورود متجاسر نسبت به قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده اند زمینه چالش های حقوقی فراوان دیگری را برای کشور و هموطنان ما فراهم کرده و موجب تسری و بسط قانون گریزی در جامعه می شوند. 
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری قزوین افزود: افزایش بی رویه نیروی کار خارجی و فراتر از نیاز بازار کار ایران، ضمن اشغال فرصت های شغلی، با افزایش نرخ بیکاری موجب مشکلات فراوانی برای کشور شده است.

وی توصیه کرد با توجه به عقوبتی که قانون برای کارفرمایان متخلف در نظر گرفته حتما ً در به کارگیری اتباع خارجی از افرادی استفاده نمایند که دارای کارت اقامت و کارت اشتغال به کار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.