«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در راستای ترمیم کابینه خود، خانم «کریستیا فریلند» (Chrystia Freeland) را که پیش از این وزیر تجارت این کشور بود و سابقه خبرنگاری را در کارنامه فعالیت حرفه ای خود دارد، به عنوان وزیر امور خارجه دولتش برگزید.

خبرنگار زنی که وزیر خارجه جدید کانادا شد

به گزارش "قدس آنلاین"، نشریه انگلیسی 'گاردین' امروز چهارشنبه نوشت: به دنبال اقدام ترمیم کابینه از سوی 'جاستین ترودو' نخست وزیر کانادا، برخی از وزرای کابینه وی تغییر کردند و روز گذشته (سه شنبه) وزرای جدید سوگند یاد کردند.
خانم فریلند جانشین 'استفان دیون' (Stéphane Dion) شده است که از چهارم نوامبر ۲۰۱۵تا ۱۰ ژانویه (۲۱ دی ماه) ۲۰۱۷ عهده دار این سمت در کابینه ترودو بود.
گاردین گزارش داد: فریلند درحالی سمت وزارت خارجه کانادا را عهده دار شد که پیشتر از سوی مسکو و به دنبال انتقاد از کرملین در سال ۲۰۱۴میلادی مورد تحریم قرار گرفت و از ورود به این کشور منع شد.
گاردین نوشت: فریلند که در اواسط دهه نود میلادی به عنوان روزنامه نگار نشریه 'فایننشال تایمز' در مسکو به سر می برد و سابقه مصاحبه با شخص ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۰۰میلادی را داشت، در پاسخ روسیه به تحریم های غرب، در فهرست افرادی که از سوی کرملین به ورود به این کشور منع شدند، قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، فریلند که تا پیش از این عهده دار وزارت تجارت کانادا بود و با تلاش های وی توافق تجارت بین کانادا و اتحادیه اروپا صورت گرفت، وی همچنان مسئولیت تجارت بین کانادا و آمریکا را عهده دار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، گاردین افزود: از دیگر افرادی که روز گذشته (سه شنبه) در ترمیم کابینه جاستین ترودو سمت جدیدی راعهده دارشدند، 'احمد حسین' سومالیایی تبار است که به وزارت مهاجرت کانادا منصوب شد. احمد حسین در ۱۶ سالگی بخ عنوان یک پناهجوی سومالیایی به کانادا آمد.
روزگذشته علاوه بر تعیین دو وزیر جدید در سمت های وزارت خارجه و مهاجرت، چهار وزیردیگر در سمت های جدید منصوب شدند.
به گزارش گاردین، 'پتی حادجو' (Patty Hajdu) بعنوان وزیر کار، 'مریم منصف' (Maryam Monsef) (کانادایی افغانی تبار) وزیر امور زنان، 'فرانسوا فیلیپه شامپانه' (Francois-Philippe Champagne) وزیر تجارت بین الملل و 'کارینا گولد' (Karina Gould) بعنوان وزیر نهادهای دمکراتیک منصوب شدند.
بر اساس این گزارش، نخست وزیر کانادا در آستانه انتقال قدرت در آمریکا و ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید دست به ترمیم کابینه و معرفی اعضای جدید وزرای خود زد.
جاستین ترودو بیست و سومین نخست وزیر کانادا است که از نوامبر ۲۰۱۵ در این سمت قراردارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.