ایلام- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی، استمرار و استحکام انقلاب اسلامی بی نظیر و بی بدیل بود.

نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب اسلامی بی نظیر  بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدنقی لطفی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع شهر ایلام، اظهار داشت: روحانیت از  بدو انقلاب اسلامی وکماکان، در کنار و همراه مردم بوده و توانسته اند دست استعمارگران را از ایران اسلامی کوتاه کنند.

وی با بیان اینکه به اذعان تحلیلگران و سیاستمداران دنیا، تنها انقلاب بی نظیری که توانست تمام معادلات جهانی را بر هم بزند، انقلاب اسلامی ایران بود، افزود: قطعاً اگر روحانیت و مرجعیت مبارز و بصیر در رأس این انقلاب بزرگ نبودند، سرنوشتی جز شکست و انحراف از مسیر اسلام ناب، حاصل نمی شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه روحانیت و مرجعیت با تحمل سختی ها، شکنجه ها، زندان ها و تبعیدها؛ نگذاشتند که پرچم انقلاب و آرمان ها و اهداف بلند امام خمینی(ره) زمین بماند، بیان داشت: روحانیت شیعه باهدایت و همراهی مردم، همیشه در نهضت های آزادی بخش پیشتاز مبارزات بوده اند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی؛ دست استعمارگران برای همیشه از حیاط خلوت و محل غارت و چپاولشان(ایران) کوتاه شد، خاطرنشان ساخت: مبارزان انقلاب اسلامی در زیر شکنجه های قرون وسطایی و طاقت فرسای طاغوتیان حاضر نبودند که از امام و آرمان های ایشان اندکی عقب نشینی کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مبارزانی که سخت ترین شکنجه ها را متحمل شد، مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر؛ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود، یادآور شد: ایشان، شهیدان بهشتی، مطهری و باهنر و نیز مقام معظم رهبری؛ پیشکسوتان نهضت اما راحل(ره) هستند و از سال ۱۳۴۲ تمام سختی ها و شکنجه ها را به جان و دل خریدند و راه امام را به درستی ادامه دادند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تقدیر و سپاس از مردم ایران اسلامی به خاطر احترام به روحانیت و مرجعیت و نیز تشییع باشکوه پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در بدو انقلاب با سخنرانی ها، هدایت ها، راهنمایی ها، حمایت از مبارزین، تحمل شکنجه ها و سختی ها؛ بیش از ۱۵ سال رنج و مرارت کشید و خللی در اراده پولادین ایشان ایجاد نشد.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه وی در برابر تمام شکنجه و تبعیدها؛ راست قامتانه ایستاد و سرافرازا نه پیروز شد، تأکید کرد: ایشان گاهی اوقات بیش از ۹ ساعت زیر شکنجه بود و در برابر خواسته شکنجه گران اعلام می کرد که اگر مرا هم بکشید، از آرمان و اهداف امام(ره) دست نخواهم کشید.

وی با اشاره به اینکه نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی، استمرار و استحکام انقلاب اسلامی بی نظیر و بی بدیل بود، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در تصویب و تثبیت قانون اساسی و تشکیل نهادها و سازمانی انقلابی؛ نقش محوری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه درخشان ترین دوران خدمت این مرد مبارز؛ ۸ سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: بیشتر فرماندهان نظامی، اذعان و اقرار دارند که فرماندهی آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن دوران سخت دفاع مقدس؛ بی نظیر و ستودنی بود.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه تدبیر، شجاعت و شهامت ایشان در دوران دفاع مقدس مثال زدنی است، افزود: با فرماندهی مدبرانه ایشان؛ پیروزی های بزرگ و غرورآفرینی در دوران دفاع مقدس رقم خورد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک فرمانده و تصمیم‌گیرنده قوی بود و در عملیات کربلای یک(آزادسازی مهران) نقش مهمی داشته است، بیان داشت: نقش ارزشمند ایشان در عرصه سازندگی بعد از جنگ بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ تحمیلی؛ انقلاب و تحول بزرگی در زمینه سازندگی کشور ایجاد کرد، یادآور شد: پیام مهم و دقیق رهبری به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شایسته این مرد بزرگ بود و مردم نیز در آیین تشییع پیکر ایشان، به نحو شایسته ای از خدمات ۵۹ ساله ایشان تجلیل کردند.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با بیان اینکه ایشان ارادت قلبی و قوی به امام راحل، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری داشتند، خاطرنشان ساخت: اگر این ارادت قوی نبود، خناسانی بودند که می‌خواستند ایشان را از امام و رهبری جدا کنند.

 وی با اشاره به اینکه در جریان تشییع پیکر آن مرحوم، مزدورانی می‌خواستند که از فضای آکنده از وحدت و انسجام مردم، برای پیشبرد اهداف پلید خود استفاده کنند اما در میان موج عظیم و اقیانوس بزرگ مردم غرق شدند، تصریح کرد: نظام اسلامی ما مردمی‌ترین نظام در سطح جهان است و مردم در تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که پیوند عمیق میان ملت و روحانیت قابل انفکاک و جدایی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان فتنه ۸۸ با تدبیر و دلسوزی خود، از  وقوع یک فاجعه بزرگ جلوگیری کردند، تأکید کرد: خیلی از منافقان تلاش داشتند که ایشان را در مقابل امام و رهبری قرار دهند اما ایشان اعلام داشتند که عشق من رهبری است و این جواب دندان‌شکن ایشان؛ تمام نقشه های دشمنان و فتنه گران را نقش بر آب ساخت.

حجت الاسلام محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ مولود انقلاب، فرزند امام و برادر مقام معظم رهبری است و در همه تصمیم گیرهای بزرگ در کشور محور بوده است، گفت: مردم ایران اسلامی به خوبی نشان دادند که قدرشناس تلاش‌های مجاهدانه ایشان در طول ۵۹ سال مبارزه و مجاهدت بوده و هستند و خواهند بود.

وی با بیان اینکه مردم پیوند عمیقی با ولایت و روحانیت دارند و جدایی ناپذیر است، اظهار داشت: تشییع پیکر مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی نمادی از وحدت و انسجام و همبستگی ملی بود که توطئه‌های دشمن را در ایجاد دودستگی و شکاف در بین مردم را خنثی و نقش بر آب ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در طول تاریخ روحانیت مظلوم ترین قشر بوده اند، بیان داشت: روحانیت در طول تاریخ هیچ اندوخته ای برای خود نداشته اما متأسفانه مورد بیشترین اهانت ها و جسارت ها قرار گرفته اند.

گفتنی است، مردم ولایتمدار و قدرشناس ایلام در این مراسم معنوی؛ حضوری بسیار باشکوه و خیره کننده داشتند و ازدحام جمعیت به حدی بود که مسجد جامع این شهر ظرفیت خیل جمعیت را نداشت و بیشتر خیابان های منتهی به مسجد، مملو از جمعیت بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.