شهرکرد-کارشناس ساماندهی امور مبلغین تبلیغات اسلامی استان از فعالیت یک هزار و ۱۰۰ مبلغ و مبلغه دراین استان خبر داد و گفت: فعالیت های تبلیغی نیاز به حمایت بیشتر دارد.

هزار و ۱۰۰ مبلغ در استان چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند

به گزارش قدس آنلاین، بیژن نوبخت گفت: استان چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ نفر مبلغ و ۳۰۰ مبلغه دارای پرونده را شناسایی و در سامانه سامانه جامع اعزام مبلغ (سجام) ثبت نام کرده و این مبلغین و مبلغات کد دائم را دریافت کرده اند.

نوبخت افزود: این مبلغین که بیشتر در مناسبت های مختلف از جمله ماه محرم الحرام، ماه مبارک رمضان، ایام ارتحال حضرت امام، ماه صفر المظفر، اعیاد شعبانیه، ایام فاطمیه، دهه فجر، مبعث و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی در طول سال فعالیت دارند، در امور فرهنگی و تبلیغی با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری می‌کنند.

وی برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه ها و هیئت های مذهبی و توجه به برنامه‌های قرآنی را از اهداف اصلی فعالیت‌های تبلیغی مبلغین و مبلغاتِ اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دانست و ادامه داد: این اداره کل با اعزام روحانیون تبلیغی به مناطق محروم روستایی و شهری در سال به‌ویژه مناسبت های ملی و مذهبی گام مؤثری در پیشبرد این اهداف ایفا می‌کند.

نوبخت اهتمام جدی در برگزاری نماز جماعت اول وقت، برگزاری مجالس در مناسبت های مذهبی و توجه بیشتر به ادعیه، زیارات و مناجات ماثوره از ائمه‌ی طاهرین(ع)را از اصلی ‍‌ترین برنامه‌ی روحانیون اعزامی در این طرح دانست.

کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: ارتقای کیفی برنامه‌های عزاداری و تبیین معارف اسلامی هم‌چون اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین(ع) و توجه به امربه معروف و نهی از منکر از فعالیت‌های تبلیغی مبلغان اعزامی در این مناسبت ها در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: این مبلغان با هدف تبلیغ و نشر احکام دین مبین اسلام و معارف اهل بیت(ع)، تبیین شخصیت ائمه اطهار علیهم السلام و بیان جایگاه ولایت در جامعه اسلامی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.