معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: باید بر نقش محوری بانوان در اقتصاد خانواده و اقتصاد مقاومتی توجه جدی شود.

نقش محوری بانوان در اقتصاد خانواده و اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مجتبی عبداللهی در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره تسنیم گفت: امیدواریم شاهد رونق و فعالیت  های مختلف در ستاد توانمندسازی بانوان باشیم و وضعیت رو به رشد آن را در مسیر حرکت به تعالی  در آینده مشاهد کنیم.

وی با اشاره به پنجمین دوره جشنواره تسنیم گفت: برگزاری نمایشگاههای اینچنینی  در موضوعات شهر و شهرنشینی، سبک زندگی، عفاف و حجاب و ... بسیار حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب که بحث مد و لباس اسلامی- ایرانی از دستاوردها این نوع نمایشگاهها است گفت: جدا از این موضوع بحث توانمندسازی بانوان در محلات با محوریت بانوان سرپرست خانوار می تواند از دیگر دستاوردهای این نمایشگاهها باشد و اهمیت آن را ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است نقش بانوان در خانواده است که در چنین نمایشگاههایی تاکید ما بر جلوه گری این نقش ها است. بحث اقتصاد خانواده و نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است که ما در این نمایشگاهها پیگیر آن هستیم.

عبداللهی به جایگاه حرفه ای جشنواره تسنیم و نمایشگاههای مشابه اشاره کرد و گفت: اگر به چادر و مانتوهایی که مصرف می کنیم کاملا کلاسیک نگاه شود آن وقت مد لباس مفهوم ندارد. توجه به این مسائل می تواند توجه به مد و لباس باشد که نتیجه آن تکمیل کننده حجاب بانوان خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران افزود: اعتقاد ما این است که موضوعاتی نظیر حجاب و عفاف، بانوان و فعالیت آنها، توانمندسازی بانوان، اقتصاد خانواده و ... بسیار مهم است و دستاورد این نمایشگاهها باید حرکت در این مسیرها باشد.

عبداللهی در خاتمه گفت: اعتقاد دارم بانوان می توانند در حوزه تحریم کالاهای خارجی و ایجاد انگیزه برای خرید تولید داخلی، خط شکن باشند و شهرداری نیز به عنوان نهاد اجتماعی در این مسیر بستر سازی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.