مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی چهارشنبه شب با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه در مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله مجتهدی در قم برگزار شد

به گزارش «قدس آنلاین»، در مراسم  گرامیداشت نهمین سالگرد مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی، جمعی از شاگردان ممتاز  وی از جمله حجج‌اسلام‌والمسلمین سیدرسول موسوی، سیدجواد گلپایگانی، صالحی خوانساری، جمعی از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه، جمع کثیری از اساتید اخلاق حوزه با حضور طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این آیین با بیان اینکه شرط خدمت، باسوادی است و از آن مهمتر مهذب بودن است، افزود: اگر طلاب جوان ما با الگو گیری از بزرگانی همچون مرحوم مجتهدی تهرانی گام‌های محکمی در تحصیل و فراگیری علوم مختلف بردارند بدون تردید می‌توانند منشاء خدمت به جامعه و نظام خود باشند.

وی ضمن تجلیل از مقام علمی و جایگاه اجتماعی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی، ادامه داد: این عالم پارسا دارای خصوصیات ارزشمندی بود که امروز متاسفانه به جهت کم رنگ شدن برخی از این ویژگی‌ها در بین حوزه و حوزویان مشکلاتی به بار آمده است.


آیت‌الله استادی با بیان اینکه آیت‌الله مجتهدی کاملا بی‌توقع و دلسوزانه به همه مردم و طلاب خدمت می‌کرد، گفت: این عالم ربانی با اخلاص و صداقت توانسته بود اعتماد مراجع، روحانیان و عامه مردم را جلب کند و امروز باید طلاب به گونه‌ای تربیت شوند که از کسی توقع نداشته و فقط برای جلب رضایت پروردگار تلاش کنند.


دبیرشورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: سیره مرحوم مجتهدی تهرانی به گونه‌ای بود که کسی با ایشان بد نبود و مورد علاقه همه اقشار بود، زیرا معتقد بود کار ما، کار دین است و دین را نمی‌توان با پول سنجید و ارزیابی کرد.


آیت‌الله استادی با اشاره به ویژگی شخصیت‌آفرینی و بی‌ادعایی آیت‌الله مجتهدی تهرانی افزود: بزرگ کردن شخصیت طلبه در میان خانواده‌اش و نزد استاد، شخصیت دادن به استاد نزد شاگردان و دیگران از دیگر ویژگی‌های ممتاز این عالم پارسا بود که با این اقدام شور و اشتیاق را در روح و جسم طلاب و اساتید تقویت می‌کرد. هیچ ادعایی در هیچ کاری نداشت و با اینکه استاد اخلاق بود، همه سعی و تلاش خود را در جهت تربیت و رشد طلاب مساله دان و متخصص دین با روحیه‌ای معتدل به کار گرفت و بحمدلله امروز شاگردان، مدرسه و مسجد ایشان نمونه و ممتاز است.
عضو جامعه مدرسین در پایان اظهارکرد: امروز حوزه و حوزویان ما نیازمند الگوهایی همچون حوزه و مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی هستند و سبک و روش مرحوم مجتهدی اگر موفق بود که همه معتقدیم خوب عمل کرده است، به این دلیل بود که خود را وابسته به سیستم و ساختار اداری نکرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.