سال ۲۰۱۷ در حالی آغازشده است که یک شرکت امریکایی تدابیری را برای ساخت آسمان‌خراش‌هایی متناسب برای ۴۵ سال آینده پیش‌بینی کرده است.

آسمان‌خراش‌هایی برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش "قدس آنلاین"، شرکت موسوم به آرکونیک قصد دارد در کمتر از نیم‌قرن دیگر برج‌هایی باقابلیت قدرت خود تمیز شوندگی و همچنین بالکن‌هایی متحرک به بازار عرضه کند.

شرکت آرکونیک  پروژه ای را برای ساخت برج هایی سه مایلی که که در سطوح آن موادی باقابلیت جذب بخار به‌کاررفته باشد  پیش بینی کرده است. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این آسمان‌خراش ساخت بالکن‌هایی است که به‌راحتی باز و بسته می‌شوند.

شری مک کلیرلی، از دانشمندان فعال در شرکت آرکونیک می‌گوید یکی از مهیج‌ترین برنامه‌های تعبیه‌شده در این پروژه پوشش خاص به‌کاررفته در آن است که به آن خاصیت خود تمیز شوندگی داده و همچنین هوای اطراف آن را پاکیزه می‌کند.

 مک کلیرلی می‌گوید این پروژه که نخستین بار در سال ۲۰۱۱ مطرح شد در مقایسه با برج‌هایی  که در ساخت آن‌ها از پنجره‌های سنتی به‌کاررفته است مزایای بیشتری دارد.

وی افزود پوشش به‌کاررفته بر روی این ساختمان‌ها علاوه بر زیبایی از قدرت نگه‌دارندگی بالایی برخوردار است که به دلیل کاهش هوای آلوده اطراف خود به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند.

ساخت بالکن‌های متحرک از دیگر برنامه‌های مورد نظر شرکت آرکونیک است.

این برنامه موسوم به «اکو کلین» با استفاده از نور و بخارآب که با مواد شیمیایی به‌کاررفته در پوشش خاص آن ترکیب می‌شوند، عمل می‌کند. در پی این ترکیب اتم‌هایی موسوم به «رادیکال‌های آزاد» تولیدشده که با جذب آلاینده‌های هوا و تجزیه آن‌ها غبار و جرم‌های روی ساختمان‌ها را پاکیزه می‌کند. نتیجه چنین عملکردی ساختمانی تمیز با هوایی پاک در اطراف آن است.

یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در این پروژه خود پنجره‌ها هستند که شرکت آرکونیک امیدوار است در ساخت این آسمان‌خراش سه مایلی تحقق یابد. این طراحی جدید موسوم به بالکن متحرک (بلوم فرم) نام دارد که در حقیقت پنجره‌ای مجهز به یک موتور است که در یک دقیقه تبدیل به یک بالکن می‌شود.

سخنگوی آرکونیک یادآور شد این شرکت فناوری خود را در بازار تجاری به نمایش گذاشته است و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک آن را برای عرضه به بازار اجرایی خواهد کرد.

منبع: پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.