اهواز _ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر خوزستان می‌خواهد قطب گردشگری دفاع مقدس باشد باید برای آن برنامه‌های مشخصی داشته باشد.

خوزستان برای گردشگری نیازمند برنامه ریزی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بخش اعظمی از کشور، خوزستان را به‌عنوان استانی می‌شناسند که جنگ تحمیلی اثرات زیادی بر آن داشت. البته باید به ظرفیت‌های بیشماری که در شوش، شوشتر و سایر شهرستان‌های این استان وجود دارد نیز توجه کنیم. این ظرفیت‌ها کمک می‌کند که خوزستان در قامت مجموعه‌ای از توانمندی‌هایی که می‌تواند زیرساخت‌های میراثی را ایجاد کند ظاهر شود.

احمدی‌پور درباره پرونده‌های ثبت میراث جهانی گفت: متاسفانه در استان‌ها وقتی ثبت جهانی انجام می‌شود، انگار کار به اتمام رسیده و برنامه مشخصی برای آثاری که ثبت جهانی شده‌اند وجود ندارد، در حالی که در همه جای دنیا برعکس این مسأله اتفاق می‌افتد و بعد از ثبت، تازه برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت جهانی شروع می‌شود.

وی افزود:با توجه به اینکه استان خوزستان دارای ظرفیت‌های خوب تاریخی است، آیا همیار استان دیگری هم هست، پروژه‌های مشترک و بسته مشترک گردشگری با سایر استان‌ها دارد یا خیر؟ مسئولان اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان باید بدانند که این استان مقصد چندم گردشگری است و اگر قرار است رتبه این مقصد ارتقا پیدا کند چه اقداماتی باید انجام دهند. از طرفی باید به ازای ارتقا، زیرساخت‌های مربوط به آن نیز توسعه پیدا کند، زیرا در غیر این صورت این رشد پایدار و ماندگار نیست.

معاون رئیس‌جمهوری گفت:با وجود ظرفیت‌های بی‌شماری که استان خوزستان در حوزه صنایع‌دستی دارد نداشتن بازارچه صنایع‌دستی دائمی یک ضعف برای استان به شمار می‌آید، فروشگاه‌های کوچک و پراکنده نمی‌توانند در تبدیل صنایع‌دستی به یک آورده و ثروت پایدار برای جمعیت صنعتگر موثر باشند، در واقع باید صنایع‌دستی را در غالب بسته‌ای فرهنگی و اقتصادی ببینید و مشخص کنید که سهم استان خوزستان در تولید صنایع‌دستی چیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.