شیراز-ئیس ستاد عتبات و عمره دانشگاه‌های کشور گفت: از ابتدای بهمن‌ماه امسال اعزام دانشجویان به عتبات عالیات شروع می‌شود.

اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از بهمن ماه آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد فقیهی بعدازظهر پنجشنبه در همایش عتبات دانشگاهیان استان فارس که در تالار فجر دانشگاه این شهر برگزار شد اظهار داشت: کاروان دانشجویی اعزام‌شونده به عتبات عالیات در قالب ۴۰۰ کاروان مشرف خواهند شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این اعزام‌ها تا پایان فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مشخصه‌های بارز اعزام‌های امسال برنامه‌های فرهنگی پیش، حین و پس از سفر است که دانشجویان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی  با آداب زیارت و مسائل گوناگونی که در سفر به عتبات عالیات به آن نیاز دارند، به‌خوبی آشنا خواهند شد، افزون‌بر اینکه با همکاری بانک ملت به نفرات اعزامی وامی نیز پرداخت می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به نفرات اعزامی از استان فارس گفت: ۳ هزار نفر از استان فارس برای سفر به عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌اند که امسال ۵۰۰ نفر از این تعداد اعزام خواهند شد و به دلیل توجه به کیفیت بهتر سعی می‌کنیم تعداد کمتری را به این سفر معنوی بفرستیم.

فقیهی همچنین با اشاره به آمار ۸۲ هزارنفری ثبت‌نامی در کشور برای اعزام به عتبات، اظهار داشت: از این تعداد تنها ۱۶ هزار نفر به این سفر معنوی مشرف خواهند شد که نفرات اعزامی باید بدانند موردتوجه خاص ائمه قرارگرفته که در بین تعداد بسیاری، آن‌ها برگزیده شده‌اند.

وی افزود: افرادی که به‌صورت هوایی اعزام می‌شوند، روز اول در کاظمین خواهند بود و بقیه کسانی که از راه زمینی مشرف می‌شوند، در نخستین روز به نجف می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.