تبریز- شهردار تبریز از ورود چهار رام معادل ۲۰ واگن جدید به پایانه ائل‌گلی قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۱۲ رام قطار در مجموعه پایانه ائل گلی مترو تبریز مستقر شده که قابلیت ارائه خدمات در خط یک قطارشهری تبریز را خواهد داشت.

ورود ۲۰ واگن جدید مترو به پایانه ائل‌گلی قطار شهری تبریز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: پروژه قطار شهری تبریز در سه سال اخیر، در بخش‌های مختلف تامین واگن‌ها، ریل‌گذاری و بخش‌های عملیاتی و عمرانی مختلف  ادامه داشته است؛ در این راستا، سعی کرده‌ایم روند تامین واگن‌ها را با اجرای راهبردهای موثر مالی و پیگیری تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت خارجی منعقد شده، بی‌وقفه ادامه دهیم.

وی با بیان این‌که با ورود رام‌های جدید، واگن‌های متروی تبریز به ۶۰ دستگاه افزایش می یابد، تصریح کرد: پیگیری زیرساخت‌های عمرانی و تامین واگن‌ها، به صورت توامان استمرار داشته است.

نجفی با اشاره به این‌که از نخستین‌ روزهای آغاز مسئولیت در حوزه اجرایی شهر، مترو را به عنوان اولویت اول توسعه و عمران شهر در نظر گرفته‌ایم، یادآور شد: در سه سال اخیر، حدود ۱ هزار میلیارد تومان برای توسعه پروژه قطار شهری تبریز هزینه شده و این در حالی است که در ۱۰ سال پیش‌از این دوره، تنها ۲۱۸ میلیارد تومان از سوی دولت و شهرداری تبریز به این پروژه تزریق‌شده بود.

شهردار تبریز متذکر شد: فازهای اول و دوم خط یک مترو، تکمیل شده و به زودی با آغاز فرآیند مسافرگیری در مرکز شهر، مترو، روزانه به بیش از ۵۰ هزار نفر خدمات ارائه خواهد داد؛ ضمن این‌که تکمیل فاز سوم خط یک و عملیات حفاری در سایر خطوط نیز با پیشرفت چشمگیر در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.