رشت- در جلسه اخر شورای شهر رشت که در ۱۴ آذر ماه با حضور ۱۴ تن از اعضای شورای شهر مطرح شد هشت عضو شورا از پاسخ های شهردار قانع نشدند و طرح استیضاح شهردار رشت به یکشنبه آینده موکول شد و اگر در این جلسه یک سوم از این ۸ نفر طرح را امضا کنند، استیضاح شهردار به جریان خواهد افتاد.

موافقان و مخالفان استیضاح شهردار رشت چه می گویند؟

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه روز یکشنبه اگر یک سوم اعضا شورا درخواست استیضاح داشته باشند باید اعلام وصول شود گفت: در جلسه قبل پاسخ های شهردار به سمت قانع شدن اکثریت اعضا بود که امیدواریم در جلسه فوق العاده روز یکشنبه با پرسش های نهایی بتوان پاسخ موثری از سوی شهردار دریافت کرد .

محمدحسین واثق‌کارگرنیا اظهار داشت: در حال حاضر کیفیت نامناسب آسفالت شهری از گله های شهروندان است و شهرداری رشت باید نظارت ویژه در اجرای پروژه ها داشته باشد .

وی با تأکید بر اینکه هنوز آسفالت رشت به روش سنتی انجام و با کمپرسی به محل اجرای پروژه حمل می‌شود گفت: شهرداری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بابت پروژه آسفالت رشت قرارداد بسته اما آسفالتی که در شهر ریخته می‌شود بدترین نوع آسفالت است.

وی به عنوان یکی از مخالفین استیضاح شهردار رشت گفت: در حال حاضر شهرداری گرفتار پروژه های نیمه کاره و عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران است و جایگزین سرپرست در این وضعیت آشفته اوضاع شهر را دگرگون میکند .

از درگیری و حاشیه سازی دوری کنیم

فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت نیز در گفتگو با خبرنگار ما به عنوان یکی دیگر از مخالفین استیضاح شهردار رشت گفت: در زمانی که فقط مدت کوتاهی  از دوره شورای چهارم باقی مانده است و تکمیل پروژه های نیمه تمام باید در اولویت باشد عزل شهردار و جایگزینی سرپرست کار درستی نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری و شورایی ها  باید از درگیری و حاشیه سازی دوری کنند افزود: باید بر اساس منطق به پیشبرد اهداف شهری کمک کرد.

شیرزاد تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی، رفع چاله و چوله ای شهر، رضایتمندی کارکنان شهرداری و بخش کارگری را از شهردار خواستار شد و افزود: پروژه های نیمه تمام در روزهای پایان سال نباید شروع شود.

وی خاطر نشان کرد: ضمنا در این راستا با توجه به جلسات اخیر با شهردار رشت مقرر شد تا مدیران پنجگانه شهرداری به صورت ضرب العجل نسبت به پرداخت معوقات نیروهای انسانی شهرداری و ساماندهی کسورات بیمه ای بصورت ویژه اهتمام نمایند تا همکاران شهرداری و کارگران در روزهای پایانی سال نگرانی مالی نداشته باشند.

ظرف ۲۰ روز مطالبات را به صفر می رسانیم

اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مخالف استیضاح شهردار هستم گفت: با توجه به اینکه ۴ ماه به پایان دوره چهارم شورا مانده است و باید ثمره ی کارمان را ببینیم خواستار آرامش و همگرایی و همدلی شوراییان هستیم.

وی با اشاره به توانمندی هایی اجرایی شهردار گفت: بعد از آخرین جلسه شورا طبق توافق با شهردار رشت در حال چک کردن همه ورودی های درآمدی شهرداری هستیم.

وی اظهار داشت: درآمدهای غیر نقدی را به معوقات پیمانکاران و ۸۰ درصد درآمدهای نقدی را به معوقات پرسنلی و ۲۰ درصد را در کارهای جاری هزینه می کنیم.

حاجی پور خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر مقدار زیادی از مطالبات رفتگران مناطق ۱،۳،۵  و مربیان ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری پرداخت شده است و ظرف ۲۰ روز آینده همه مطالبات پرداخت می شود.

وی با اشاره به کنده کاری شهر گفت: ۵ پیمانکار بزرگ برای پروژه آسفالت بهینه شهر انتخاب کردیم و به امید خدا تا پایان بهمن ماه حفاری ها به اتمام میرسد.

با استیضاح شهردار، شهر و شهردار نجات پیدا می کند

محمود باقری خطیبانی عضو موافق استیضاح شهردار رشت نیز در گفتگو با خبرنگار ما  با بیان اینکه انحرافات در امر بودجه پیاده راه سازی، عدم تحقق بودجه پیشنهادی، عدم رعایت اجرای مصوبات شورا و ناهماهنکی در عزل و نصب های بی مورد سیستم اداری شهرداری از علت های اصلی استیضاح شهرداراست گفت: با استیضاح شهردار، شهر و شهردار نجات پیدا میکند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نگهبان فضای سبز ۴ ماه حقوق معوقه دارد ولی چند تریلی سنگ از میبد برای پروژه پیاده راه سازی آورده شده است خاطر نشان کرد : پیاده راه فرهنگی رشت عامل تعطیی بازار رشت و نارضایتی بازاریان شده است .

وی افزود: در شرایط اقتصادی جامعه تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری  فشار زیادی به قشر کارگر تحمیل می‌کند کارگری که جمع دریافتی ماهیانه‌اش کمتر از یک میلیون تومان است قادر نیست بدون دریافت چند ماه حقوق معیشت خود را تامین‌ کند.

وی گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت پرداخت شده است اما چیزی که در رشت شاهد آن هستیم قابل پذیرش برای شهروندان نیست.

باقری خطیبانی افزود : بنده یک رای دارم و رای دادن به استیضاح شهردار در این وضعیت بحرانی یک تکلیف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.