مدیرعامل شرکت تهیه و تولید فرش آستان قدس رضوی از تنظیف ۴۹ میلیون متر مربع از فرش های حرم مطهر رضوی در سه شیفت متوالی شبانه روزی طی ۹ ماه نخست امسال خبر داد.

۴۹ میلیون مترمربع از فرش‌های حرم مطهر رضوی تنظیف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی غلامرضا باغشنی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۵ تا کنون، ۸۵۲ تخته قالی دستباف به مساحت ۱۰ هزار و ۴۳۳ متر مربع و همچنین ۲۳ هزار و ۵۰۰۰ تخته قالی ماشینی به مساحت ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع به قالیشویی شرکت ارسال شده است.

وی ادامه داد: واحد قالیشویی شرکت فرش آستان قدس رضوی، روزانه ظرفیت شست و شوی ۶۰۰ متر مربع فرش ماشینی و حدود ۱۰ متر مربع فرش دستباف را دارد.

باغشنی با اشاره به اهمیت کیفیت شست و شو در قالیشویی این شرکت گفت: در این واحد، سعی شده از بهترین مواد اولیه و پاک کننده ها و نیز ابزارهای سنتی و صنعتی استفاده شود.

وی ادامه داد: شست و شوی فرش های حرم مطهر رضوی بسته به بازه زمانی و موقعیت مکانی، متفاوت است که به دلایل مختلف از جمله بارندگی ها، افزایش تردد زائران در ایام و مراسم خاص و ...، امکان این که معیار خاصی به لحاظ زمانی برای ارسال فرش ها به قالیشویی قرار داده شود، وجود ندارد.

باغشنی درباره برنامه های این شرکت ویژه واحد قالیشویی، گفت: همزمان با افزایش رواق ها و صحن های حرم مطهر رضوی، نسبت به توسعه قالیشویی اقدام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.