اصفهان- پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات کشاورزی و باغبانی شامگاه پنجشنبه در اصفهان گشایش یافت.

نمایشگاه تجهیزات کشاورزی در اصفهان گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه تلاش‌ می‌کنیم با کمی آب تولیدمان را افزایش دهیم بیان کرد: در مورد بذر اقدامت خوبی انجام شده و در ۳ سال گذشته بیش از ۶۰ درصد بذر گندم استاندارد و گواهی شده استفاده شده است.

عباس کشاورز  افزود: البته در مورد جو و دیم توفیق نداشتیم اما در ذرت کم‌نظیر بودیم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در آب از توفیقات دیگر وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر بوده است افزود: با وجود اینکه آب مهم‌ترین چالش کشورمان است در ۳ سال گذشته شاخص بهره‌وری آب را ۲۰ درصد افزایش داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آب مهم‌ترین چالش کشور است، خاطرنشان کرد: در رابطه با آب چند اصل را قبول کرده‌ایم و از همه خواهش می‌کنیم به آن وفادار باشند، هیچ کار اقتصادی در مقابل تهدید سرزمین قابل ارزش نیست، پایداری سرزمین نخستین خط قرمز است، در کشاورزی باید تقاضای آب کم شود.

معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در مورد علوفه باید تغییرات اساسی در رفتار محصولی و زراعی‌مان ایجاد کنیم، کوددهی، عملیات و غیره همه باید با کم‌آبی خودشان را تطبیق دهند.

معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برخی از دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: به رئیس جمهور قول داده بودیم که در این ۴ سال این خودکفایی به ۸۰ درصد برسد و این امر در سال جاری تحقق پیدا کرد و این امر باید پایدار بماند، هیچ کشوری در دنیا خودکفایی مطلق ندارد و در برخی مکان‌ها حتی تولید دارای مزیت نیز نیست.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی باید رشد مستمر پایدار داشته باشد، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات مقطعی انجام می‌شود و پایدار و قابل اطمینان نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳ تا ۱۵ ماه گندم در کشور داریم، گفت: این امر توان ما را برای تصمیمات اقتصادی افزایش می‌دهد، اگر بخواهیم کارخانه، مزرعه و چرخی بچرخد باید همه هماهنگ و همدل باشیم.

معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه عرضه‌کنندگان کالای کشاورزی باید خود را به مصرف کننده بیشتر نزدیک کنند، افزود: در همین راستا عرضه‌کنندگان باید دستورالعمل کالا و نکات لازم را به مصرف‌کننده بدهند امروزه این نکات ضروری است، در حال حاضر بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ برند کودی ثبت شده داریم.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که انگیزه کشاورزان را برای مصرف کود کاهش داده بود وجود عناصر نامطلوب یا عدم عناصر بود، تصریح کرد: در همین راستا یک آئین‌نامه‌ گذاشته و شورایی تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با آفت‌کش‌ها اقدامات خوبی انجام دادیم ولی راضی نیستیم، بیان کرد: در گذشته تصمیمی مبنی بر خارج کردن آفت‌کش‌ها از گروه دولت گرفته شد و تصور می‌کردیم با این کار آفت‌کش‌های کارآمد و دوستدار محیط زیست و کم مصرف وارد چرخه خواهند شد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی گفت: به احتمال زیاد و اگر توانستیم آفت‌کش‌های پرخطر را ممنوع خواهیم کرد.

گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی و تجهیزات کشاورزی و باغبانی با حضور ۱۱۰ مشارکت کننده از استان‌های مختلف کشور در اصفهان آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.