کرمانشاه-وزیر جهاد کشاورزیوی با بیان اینکه ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور هنوز به سیستمهای نوین آبیاری مجهز نشده‌اند افزود: براساس یک برنامه ۱۰ ساله برنامه‌ریزی شده، سالی ۴۰۰هزار هکتار اجرا شود که امیدواریم به این مهم دست یابیم.

۴ میلیون هکتار اراضی کشور فاقد سیستم های نوین آبیاری است

به گزارش قدس انلاین، محمود حجتی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سه سال گذشته انجام شده راندمان آبیاری در کشور به ۴۴درصد رسیده است.

حجتی با بیان اینکه با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری فشار، منابع آب زیرزمینی حفظ و بحران آب در کشور مدیریت خواهد شد گفت: ۶ میلیون هکتار از اراضی کشور قابلیت تجهیز به سیستم‌های نوین آبیاری را دارد که امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور مجهز به سیستمهای نوین آبیاری شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در راستای توسعه تولیدات پایدار کشاورزی یکی از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی استفاده بهینه از آب است و در این ارتباط برنامه‌های مناسبی در اجرای سیستم‌های نوین آبیاری انجام شده و این روند در حال اجراست.

وی گفت: در ایجاد پروژه‌های کشاورزی حلقه‌ها و زنجیرههای تولید دیده شود و یکی از مهمترین عوامل موفقیت و اقتصادی بودن پروژها این است که سعی شود زنجیره‌های تولید در کنار هم دیده شود و به‌عنوان مثال در کنار مجتمع گاوداری، تأمین علوفه و فرآوری شیر و غیره دیده شود.  

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.